Criterion shánějí autory nové open-world IP
Před pětadvaceti lety zakládali Alex Ward a Fiona Sperry studio Criterion Games. Od roku 1993 uplynulo hodně vody a vyšlo mnoho her. Zakladatelé už jsou u svých vlastních projektů, s nimiž se snaží prorazit, a Criterion se postupem času vyprofilovalo coby pomocné studio týmu v rámci Electronic Arts. Možná se ale blýská na lepší časy.
Před první Burnoutem toho společnost vydala hned několik, ale byla to právě závodní série, na níž si autoři vystavěli své jméno. S drobnou odbočkou v podobě střílečky Black jim pověst závodních expertů zůstala dodnes. Burnout, později i lepší díly z uvadající série Need for Speed, právě tak si studio pamatujeme i my. Dnes se stále drží svého kopyta, byť přesedlali s Battlefrontem do vesmíru.
Z B-týmu se ale možná zase stává hlavní hvězda. Jednak se pomalu ale jistě chystá vydání remasteru Burnoutu Paradise, ale podle nových informací vzniká v britských kancelářích i úplně nová IP. Tato informace vyplynula z nabídky volných míst, která se objevila na stránkách studia. Kromě označení „a brand-new IP“ ale inzerát zmiňuje něco nového, možná překvapivějšího. Novinka totiž nebude závodní hra. Spíše se bude jednat o nějakou akci.
Studio totiž hledá vedoucího designéra na souboje a zájemce by měl mít vášeň pro akční adventury. Konkrétně by měl mít zkušenosti s tvorbou všech typů soubojů, ale důraz se klade na kontaktní melee. Podle Criterion půjde o jejich nejambicióznější produkt.
A většinou, když se hovoří o velikostně velkých hrách, mluvíme o otevřených světech. Shodou okolností společnost hledá člověka na tvorbu prostředí, který by měl mít zkušenosti s open-world AAA hrami. Uvidíme, kdy se dozvíme o nějaké akční adventuře s otevřeným světem, ale zdá se, že je projekt ještě stále na samotném začátku. Takže od EA nečekejme nic v dohledné době.