CoD 2: The Big Red One - info a screeny z válečné 3D FPS
Po rozporuplném přijetí válečné 3D FPS Call of Duty: Finest Hour od týmu Spark Interactive se společnost Activision rozhodla k radikální změně a tvorbu pokračování Call of Duty 2: The Big Red One vložila do rukou zkušených tvůrců z týmu Treyarch.
A podle všeho to bylo rozhodnutí správné, které snad přinese po všech stránkách kvalitnější titul, než tomu bylo v případě prvního dílu. Tvůrci z týmu Treyarch totiž zpracovali zejména na designu misí, jejichž náplň je nyní mnohem pestřejší a hráč tak neustále prožívá něco nového a potýká se prakticky neustále s novými překážkami. Stále však jde o prvky přijatelné v rámci FPS žánru. Příkladem je například hned úvod samotné hry, kdy musí hráč pozorně sledovat vodní hladinu a stacionárním kulometem ve vodě sestřelovat miny, na něž jeho loď nesmí narazit. Čím víc nárazu, tím více výbuchů a tím pádem je mnohem menší množství vojáků, kteří pak budou k dispozici na bojišti samotném. Tohle je jeden z příkladů, jak hráčův výkon, nebo celá řada menších voleb má vliv na další vývoj hry. Z dalších novinek lze jmenovat přítomnost italských vojáků a možnost používat logicky jejich zbraně, zbrusu nové modely všech vojáků, které již na první pohled kvalitativně převyšují modely z prvního dílu, detailně zpracované a hlavně v daleko větší míře zničitelné lokace, nové dopravní a bojově prostředky a také inteligentnější nepřátele, kteří dokáží alespoň chvilku předstírat, že se kryjí. Nové obrázky jsou k vidění v naší galerii.