Co týden dal: Rčení, že na velikosti nezáleží
Pokud jste se právě teď vrátili domů, vyhráli jste. Meteorologická předpověď hlásí pokles teplot a konec parného léta a všudypřítomného slunce, takže jste si své volno vybrali ve správnou chvíli. Ale také to může znamenat, že nejste tak úplně v obraze a některé zprávy jste mohli minout. A přesně s touto myšlenkou týdenní souhrn před rokem a půl vznikl, aby vám připomněl to nejdůležitější a vám tak žádná důležitá informace neutekla. Pojďme se na to podívat!
Oblíbené zaříkadlo všech mužů v herním průmyslu neplatí. I když se mnozí významní lidé (a zpravidla muži) snaží všem nakukat opak. Pravdou je, že na tom, co říká Ashraf Ismail z Ubisoftu něco je. Není tak úplně podstatné, jestli nový Assassin bude větší než jakýkoliv díl v historii, ale podstatnější bude obsah. Vývojáři prý pro nás mají několik překvapení, o kterých zatím nechtějí hovořit.
Ale i tak na velikosti záleží a rozhoduje kolikrát o tom, jestli se o hru zajímat dál, nebo jestli o ní neztratit zájem. A tak, když se objevila zpráva, že nový Ace Combat zabere 4 až 5 hodin, objevily se i přesně takové komentáře o ztrátě zájmu. Ale uvidíme. Project Aces, respektive šéf studia Kazutoki Kono, totiž láká i na VR zážitek, který by mohl některé fanoušky naopak nalákat.
O Steamu je řeč pořád, neustále tuto platformu zmiňujeme, ale o její přesné velikosti data nemáme. Nebo jsme je alespoň neměli, takže jsme si jenom těžko představovali, kolik milionů hráčů je aktivních každý měsíc, kolik z nich jich je aktivních každý den, nebo jak rychle se uživatelská základna rozrůstá. Alden Kroll si ale na konferenci Indigo pomohl prezentací, díky které všechno zmíněné známe. Takže už víme, že každý měsíc je aktivních zhruba 67 milionů uživatelů, denně 33 milionů a každý měsíc jich jeden a půl milionu přibude.
Ačkoliv se červencové svátky vztahují jen k naší domovině, i svět byl pro nás milosrdný. I v zámoří totiž taktéž slavili svátky, a tak byl i americký pracovní týden zkrácený. Jinými slovy, nedělo se toho moc. A tak se o slovo přihlásily evropské týmy a ukázaly hned dvě strategie. Připomněl se nám Paradox se svým čtvrtým Sudden Strike. O hře víme od loňského léta, a tak to není úplná novinka, ale vydání se kvapem blíží, a proto se vydavatel rozhodl ukázat opět něco navíc. Představil hráčům funkcionalitu „pause & play“, tři kampaně pro tři světové druhoválečné mocnosti nebo několik autentických vozidel. A pochopitelně připomínka, že hra vyjde 11. srpna na PC, respektive 15. srpna na PS4.
A ze Švédska se přesuneme do Británie, protože bude řeč o Rebellionu. Autoři Sniper Elite se totiž vrací ke své úspěšné záporácké strategii Evil Genius. Nebo ke své… za prvním dílem stálo Elixir Studios, ale Rebellion později získal práva a teď se rozhodl značku oživit. Podle vyjádření vedení společnosti bylo studio velice blízko k oznámení už před několika lety, ale původní plány počítaly s crowdfundingem, ze kterého sešlo. Ale plány na Evil Genius se tím pádem posunuly. Práce jsou ale na samotném počátku. Vývojáři s projektem začali až po vydání Sniper Elite 4.
Než se hry ponořily do letního vydavatelského spánku, stačila vyjít jedna dlouho očekávaná kolekce. Díky nostalgii o ní byl velký zájem a třeba na britském trhu se jednalo v prvním týdnu o nejúspěšnější exkluzivitu roku, čímž slavný vačnatec překonal i třeba Aloy a Horizon Zero Dawn a v absolutním měřítku byla úspěšnější jen akce od Ubisoftu, Ghost Recon Wildlands. Eric Hirshberg, šéf Activisionu, jemuž práva na slavnou sérii Crash Bandicoot patří, ale v jednom z rozhovorů minulý týden řekl, že vedení nevědělo, jestli je po Crashovi takový hlad, nebo jestli po něm volá uzavřená skupina nostalgiků.
To, že se trojici ikonických her daří, by mohlo znamenat návrat i další slavných sérií. Třeba Spyra. Neméně slavný dráček by si zasloužil minimálně stejnou péči, které se dostalo Crashovi v N. Sane Trilogy. Navíc k němu odkazuje i menu hry, protože po zadání „tajného“ kódu zmizí z obrazovky kurzor. Tímto tajným kódem je ale sekvence, která byla součástí Spyra a vyvolávala speciální úroveň. Je otázkou, jestli je Spyro ve vývoji, ale pokud není, úspěch Crashe tento krok může jedině urychlit.
Můžete si také přečíst, jak si Crash vede u nás na Hrej.cz.
Spider-Man, Spider-Man, kam se poděl náš Spider-Man.
Pavoučí muž od Insomniacu se nikam nepoděl, jen do jeho vydání ještě několik měsíců chybí. Schladit si svou žáhu můžete v kině nebo s VR hrou podle zmiňovaného filmu, nebo tím, že si připomeneme několik detailů o chystaném titulu od zmiňovaného kalifornského studia.
Dozvěděli jsme se, že si oblek bude Peter Parker vytvářet sám ve své laboratoři. Zatím ale nevíme, jestli to znamená přítomnost RPG systému nebo nějaké formy craftingu. Také víme, že známé postavy ze Spider-Manova světa budou mít ve hře trochu odlišné role oproti komiksům. Dočkáme se ale ikonického Kingpina, se kterým se Spider-Man ve hře minimálně jednou střetne.
A to je pro tento týden vše. Doufejme, že si odnášíte z herního světa všechno podstatné. Z toho „redakčního“ ale ještě musím připomenout stále fungující donate, díky kterému můžeme neustále rozvíjet náš web a přinášet co nejvíce článků a videí, kolik můžeme. Třeba jako trika. Ano, možná si vzpomenete na poslední pokus z loňského jara, ale nic nevzdáváme a zkoušíme to ještě jednou. Tentokrát anketou. Vyplnit jí můžete zde.
Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Everspace; Hrajte s námi: Diablo III Necromancer + Micro Machines WS + Koně, Hrajte s námi: Dead by Daylight; hPod 594
Recenze za minulý týden:Moto GP17, Dead by Daylight, Impact Winter, The Legend of Zelda: Breath of the Wild - The Master Trials, Elite: Dangerous, Everspace, Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
Články za minulý týden:Pomoz vybrat podobu trička Hrej.cz