Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"

Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"

David Plecháček

David Plecháček

1
Reklama

Jsme v půlce léta, červenec za námi, srpen skoro celý před námi, polovinu z nás čeká ještě nějaká dovolená, a i tak si já z určitého hlediska přeji, aby už byl podzim a zima. Léto jakožto období mezi severoamerickým veletrhem E3 a srpnovým Gamescomem v Kolíně nad Rýnem je totiž období menších zpráv, z nichž málokterá vybočuje. Vy, čtenáři, jenž čtete týdenní souhrn pravidelně, moc dobře víte, že to neříkám poprvé, ale připomenout to musím i tentokrát. Buď jak buď, dělo se toho i tak poměrně dost, a pokud si z dnešního Co týden dal nic nevyberete, nezoufejte, a zamiřte jinam – k recenzím, článkům nebo vstříc dalším novinkám. A co považuji za nejdůležitější já?

DO VESMÍRU – UŽ ZASE?

Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"
i Zdroj: Hrej.cz

Prvním stěžejním okruhem jsou informace o No Man’s Sky. Proboha, jaké informace, ptáte se? Vždyť všechno víme. Náhodně generovaný vesmír, cesta do jeho středu, souboje, obchodování a hlavně explorace. Nebo třeba rada, abyste si nekazili radost hledáním záhad na internetu. To všechno tu už bylo, a přesto máme i tentokrát o čem psát.

Psali jsme totiž i o tom, že někteří prodejci se nezdráhají prodávat hru s předstihem za tučnou gáži, a jak se zdá, některých nabídek využili i zahraniční magazíny. To by asi samo o sobě nebylo důvodem k postěžování si, vždyť je to přece jejich věc a jejich postup se podle všeho vymaže, k problémům se ale vztahuje nevhodně zvolené embargo – to je totiž na psaný text a nikoliv na videa, a tak se někteří jali příležitosti a pustili se do hraní. Pokud se nebojíte jednotlivých leaků, na internetu se záběrů bude brzy nacházet víc než dost. Připomenutí slov Seana Murrayho ale nebude na škodu, takže – jestli nechcete – nekažte si zážitek. A pokud si ho chcete zkazit, zamiřte sem, a dozvíte se, jak je hra ve skutečnosti dlouhá.

Místo toho si můžete ukrátit čas posloucháním soundtracku ze hry. Ten je volně dostupný na YouTube, přičemž je 47 minut dlouhý. Za hudbou stojí kapela 65daysofstatic. Všech deset skladeb se nějakým způsobem vztahuje k sci-fi nebo k vesmíru, takže by vás alespoň po dobu jeho poslouchání nemusely svrbět prsty. Nebo je to přesně naopak?

KDO UMÍ, TEN DĚLÁ UMĚNÍ

Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"
i Zdroj: Hrej.cz

Středa, nevinný to den. Nevinný a líný. Svět videoher se v tento den snad zastavil. Geniální tah, přijít s tiskovou konferencí shrnující první tři měsíce fiskálního roku. A kdo že s ním přišel? Electronic Arts. To, z čeho by jindy zahraniční studia udělala výtah toho nejdůležitějšího, se najednou stalo tím nejcennějším zdrojem informací celého dne, a všemožní redaktoři z konference vyšťourali takřka vše, co se dalo. A my? Ani my nezaháleli.

Nakonec se totiž jednalo o informace zajímavé. Uznejte sami. Tipli byste si, kolik si EA myslí, že se prodá jejich chystaných novinek Titanfallu 2 a Battlefield 1? A překoná Battlefield 1 prodeje jiných dílů ze série? A co Titanfall, vypořádá se se změnou doby, kdy vychází (místo jara u prvního dílu vychází na podzim v hlavní sezóně)? Za normálních okolností bych vám to řekl, ale když už hádáte, tak si musíte najít správné odpovědi tady.

Za to vám ale můžu říct, že Battlefield je nejhranější sérií od EA. Ne, že by to bylo něco překvapivého, ono zase EA nemá tolik sérií, ale s počtem 6,6 milionu uživatelů jí šlape na paty Star Wars Battlefront. Však on Battlefield zase díky dílu s číslem jedna v názvu odskočí, ale Star Wars má naplánovanou bohatou budoucnost, a tak se BF může začít obávat.

Pokud vás zajímá mobilní hraní, EA má pro vás dobrou zprávu. Do tohoto segmentu nepřestane pumpovat značnou část svých financí a mimo to už vyvíjí hru ne nepodobnou novým Pokémonům od studia Niantic. Rozšířená realita táhne, rozšířená realita tím pádem i vydělává, a EA tenhle fenomén samozřejmě zajímá. A když jsme zmínili ty nejmenší platformy, zmiňme i ty skoro největší – konzole. Společnost si totiž nové mezigenerační upgrady pochvaluje. To, čím argumentují, nějakou logiku má, ne že ne, ale… no, posuďte sami.

ZELENÁ JE BARVA, S-KO TO JE STROJ!

Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"
i Zdroj: Hrej.cz

Během týdne minulo datum 2. srpna. Nejen, samozřejmě, ale pokud se zamyslíte nad tím, co mělo v tento den vyjít, přijdete na to, proč je tento den důležitý. Abyste nemuseli tápat, tak je řeč samozřejmě o slim verzi Xboxu One, příhodně pojmenovaném jako Xbox One S. Na to, že se mělo jednat o konzoli, o kterou nebude mít vůbec nikdo zájem, tak si dokázala vybojovat patřičné místo mezi našimi zprávami.

Stroj, který byl během několika málo hodin u některých prodejců vyprodaný, v minulosti doprovázely kdejaké zmatečnosti. Zejména to, co se dělo ještě v průběhu veletrhu E3, bylo přinejmenším úsměvné. Rod Fergusson, šéf vývoje Gears of War 4, se nechal slyšet, že XO S bude o chlup výkonnější, a GoW toho samozřejmě využije. Vedení Microsoftu ale takovou zprávu o několik hodin popřelo. Situace se v mnoha obměnách opakovala bezpočtukrát, aby nakonec vylezlo na povrch, že opravdu některé hry poběží lépe. No to to bolelo. A dokonce to vypadá, že nebude disponovat pouze podporou 4K videí, ale že rozlišení 4K by některé hry mohly využívat i nativně. Pokud se s tím vývojáři vhodně popasují.

Určitou pozornost si zaslouží i samotná konstrukce zařízení. Hráči, kteří mají zařízení k dispozici, si shodně pochvalují, že Microsoft dokázal odstranit pověstnou napájecí cihlu. Je to zvláštní, ale po měsících vývoje se našlo jediné řešení, jak toho dosáhnout – odebrat port pro Kinect. Zní to úsměvně, že? Ale je to opravdu tak! Řekl bych vám, ať se přesvědčíte sami rozebráním konzole, ale jednak tím přijdete o záruku, a druhak to ani udělat nemusíte - udělají to jiní. Ale kdybyste se přeci jen rozhodli, čekalo by na vás překvapení. Malý Master Chief.

PREY-TES-da

Co týden dal: EA, S-ko a línou "PreyTESdu"
i Zdroj: Hrej.cz

Dlouho, předlouho jsme se o Bethesdě v souhrnu nebavili, a je nejvyšší čas to napravit. To víte, probíhá QuakeCon. Závěr týdne patřil zejména hře Prey, respektive tehdejšímu Prey 2, protože se společnost netradičně vrátila k důvodům zrušení hry od Human Head Studios. Ne, že by byla kauza nějaká složitá, ale pokud chcete důvod jednou větou, tak se projekt nevyvíjel tím směrem, ve který vydavatel doufal. Pokud vám jedna věta nestačí, zamiřte do novinky, která celou problematiku rozebírá.

Ale Prey 2 je mrtvé, ať žije Prey, a tak jsme se dozvěděli i nějaké novinky o rebootu. Za jednu takovou lze považovat i nové gameplay video, které zachycuje snahy Morgana Yu přežít na opuštěné stanici. Kromě toho se zdá, že půjde o silně příběhovou hru, což je jedině dobře. Detaily a samotné video si můžete doplnit zde. Pokud jste o novinkách nového Prey lační, mám pro vás dobrou zprávu – video totiž není to jediné, co je k dispozici. Přečíst si můžete i novinku, která popisuje příběhové zasazení, jednotlivé herní mechanismy, schopnosti anebo zbraně. Stanice, na které se Yu pohybuje, by měla představovat větší open-world, než jaký nabízel Dishonored. Mimochodem, když už jsme odbočili, můžete si prohlédnout nové obrázky z druhého dílu!

Co by to bylo za QuakeCon bez nového Quake Champions. Konečně jsou k dispozici záběry ze samotné hry a ne pouhý teaser, který se objevil na E3. Líbí se vám, jak se staronová arénovka hraje a jak vypadá?

A co by to bylo za Bethesdu, kdyby společnost nezmínila svou nejsilnější značku – The Elder Scrolls. Zaprvé, Pete Hines v sobotu vysvětloval, proč se vývojáři rozhodli remasterovat Skyrim a ne nějaký starší díl, jako třeba Oblivion. Ve zkratce šlo o to, že by je čekala příliš těžká práce, a tak se studio rozhodlo udělat remaster Skyrimu rychle, bez práce, ale hlavně za plnou cenu! Však on by ten Oblivion stál 120 dolarů / eur, tedy dvojnásobek, nemyslete si! Trochu bokem pak stojí informace o otevřené betaverzi karetní hry The Elder Scrolls: Legends. K jejímu hraní potřebujete klient Bethesda.net, ale jinak se můžete zúčastnit hned teď.

ZAZVONIL ZVONEC…

A zase jsme na konci. To bylo rychlé, že? Pokud nemáte dost, můžete si přečíst o novém Residentu, který se díky VR podpoře prodraží , nebo si tipnout, ve kterých zemí se nejvíce navštěvují pirátské servery anebo spousty dalšího. Inspiraci, co dál, najdete i níže. A to je pro tentokrát vše. Nejpozději zase za týden!

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: NHL 17, Retro Hrajte s námi: Deus Ex, Indi(e)kace – červenec 2016, hPod 546

Recenze za minulý týden:Headlander, Batman: The Telltale Series – Episode 1: Realm of Shadows, Arma 3 Apex

Články za minulý týden:NHL 17 – dojmy z bety


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama