Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: české a redmondské zprávy

Co týden dal: české a redmondské zprávy

David Plecháček

David Plecháček

5
Reklama

Předem vám odhalím, že dnešnímu výčtu budou dominovat novinky. Uděláme si takovou menší zpravodajskou relaci, chcete-li. Po vzoru nejčastější odpovědi na otázku „jakou zprávu chcete slyšet dříve, tu dobrou, nebo zlou“ se prvně podíváme na informace špatné, a až ke konci si zlepšíme chuťové pohárky něčím příjemnějším. Není důvodů otálet, vítejte u dalšího nedělního souhrnu, a jdeme rovnou na věc.

Tak tedy nejprve ty špatné…

Z ČESKÝCH LUHŮ A HÁJŮ

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Negativní zprávy z našeho domácího prostředí nebudou těmi jedinými, na které se v rámci dnešního setkání podíváme, do Čech zavítáme ještě jednou a později. Zprávou, kterou vykopneme dnešní souhrn budiž ta o Kingdom Come: Deliverance. Již v úterý jsme veřejnost informovali o tom, že zvěsti hovoří o možném odkladu tohoto dlouho očekávaného českého RPG. S varováním přišel PR manažer studia Warhorse Tobias Stolz-Zwiling, který nastínil, že vydání hry nemusí probíhat v režii samotného studia. „Právě teď jsme ještě indie vývojáři, ale vyjednáváme podmínky s vydavateli ohledně… zkrátka potřebujeme někoho, kdo přinese hru do obchodů,“ říkal ještě v úterý. Ale víte, jak to je, jakmile člověk na něco není sám, musí dělat kompromisy a jeden přesně takový visel ve vzduchu jako Damoklův meč.

Co bylo zpočátku zvěstí, stalo se skutečností. V pátek opravdu přišla zpráva o odkladu vydání verze pro PC - tím nejzmiňovanějším (a v podstatě Zwilingem potvrzeným) důvodem byl nátlak ze strany vydavatele, aby počítačová verze vyšla společně s porty pro Xbox One a PlayStation 4. Těch jsme se měli dočkat někdy ke sklonku roku, a do této doby si pravděpodobně musíme počkat na celou hru - za předpokladu, že vývoj opět něco nezbrzdí. Většina našich čtenářů však věří, že delší doba se podepíše na zvýšené kvalitě samotné hry, s čímž my můžeme pouze souhlasit. Pokud bude hra z výše uvedeného důvodu v nějakém ohledu lepší, všichni ono čekání jisto jistě překousneme a upřímně, pár měsíců navíc po letech vývoje beztak nikoho nevytrhnou, že?

Ale čtvrtek byl pro české studio dnem rozpolceným - na jednu stranu oznámení o odkladu, na stranu druhou oslavy spuštěné betaverze. Pokud jste sami zvědaví, jaké Kingdom Come je, podívejte se na oficiální stránky, kde se může do bety za úplatu a za cenu podpoření vývoje hry registrovat. A aby vás Warhorse nalákali ještě více, můžete se při té příležitosti podívat na nový trailer. No a závěrem nabídneme něco pro opravdové fajnšmekry - podívat se totiž můžete i na zatím poslední videodeníček představující šermíře.

APRÍLOVÉ DATUM VYDÁNÍ BYLO JEN APRÍL

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Vtip, žertík, nazvěme to, jak chceme, ale v našich končinách jej užíváme jen první den v měsíci. Někdo by měl vývojářům z Naughty Dog vysvětlit, že nalákat nás na dubnové datum vydání, (slavnostně zvolat apríl), a posunout jej zase o několik dní dál, se prostě nedělá, a už vůbec ne, když není 1. dubna. No, co naplat, jdeme čekat zase o několik dní dál. Doufejme, že 10. květen bude datem definitivním.

Nevíme, zda mají následující informace něco společného s neustálým posouváním hry (předpokládejme, že ne), ale nedělní zákulisní informace mohou vnést trochu toho pověstného světla do složitého vývoje posledního dílu série. V roce 2014 totiž vývoj opustili původní scénáristé, Amy Henningová a Justin Richmond, a tak se sepsání příběhu chopilo duo Neil Druckmann a Bruce Straley (stojící například za The Last of Us). Ti pravděpodobně nebyli spokojení s prací předchozích scénáristů, a tak za nezveřejněných okolností původní scénář smetli ze stolu a začali od píky. Možná, možná že ve světle těchto okolností známe důvod - minimálně prvního - odkladu. Kdo ví.

TADY NĚKDO NEUMÍ POČÍTAT

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Na katastrofální přepočet jednotlivých měn jsme nadávali již dříve u oznámení ceny VR zařízení Oculus Rift. Sedm set dolarů není totiž to samé co sedm set eur nebo sedm set liber, přesto tuto početní „chybu“ dělají obchodníci čím dál tím víc. Budiž, zvykneme si, zároveň co naplat, že ČNB udržuje korunu v takovém pásmu, kde zrovna je,... ale to, jak počty dopadly u HTC Vive, nechápeme.

Původní informace hovořili pouze o ceně pro Spojené státy. Tam se cenovka zastavila na horentních 799 dolarech, a my tak trpce očekávali, že stejnou cenu si zařízení přiveze i do Evropy, jen v eurech. Chyba lávky, zmýlená neplatí, výsledná cena je totiž o sto eur vyšší (899 eur, v přepočtu asi 24 300 korun). Tomu se říká fair play, vážení.

SLOVENSKO NENÍ MAĎARSKO, TATRY NEJSOU HIMALÁJE

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Češi se poměrně netaktně a poměrně často strefují do svých východních bratří, a srovnávají je a hází je do jednoho pytle s Maďary. Budiž, svou roli na tom určitě sehrálo i dřívější setrvávání v jednotném státě, podobná řeč, a prostě fakt, že se jedná o bratříčkovské handrkování mezi velice blízkými národy. Když ale někdo vezme tatry a postaví je na roveň Himalájím, něco je evidentně špatně. Této „chyby“ se dopustili vývojáři pracující na Far Cry Primal, když jako základ pro své pravěké putování zasazené do oblasti tehdejšího Slovenska použili fragmenty mapy z Far Cry 4, jež se ale odehrává v Himalájích. Inu, prostě chybka, no. Sekli se přibližně o 5 tisíc nadmořských metrů a o několik tisíc kilometrů co do zeměpisné polohy. Samotný dojem ze hry naštěstí rozhořčení trochu krotí, ostatně podívejte se na komparační screenshoty.

NEČEKANĚ NEČEKANÉ ZPRÁVY Z REDMONDU

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Již několikrát jsem v souhrnu použil slovo lavina. Jak jinak totiž nazvat nějakou událost, jejíž následkem je více a více unikajících informacích z nějakého odvětví. Prvně jsme jí společně zažili hned z kraje roku, kdy Palmer Luckey zmáčkl pomyslné detonační tlačítko s cenou VR zařízení. Uběhly dva měsíce, a ejhle, další velikán si pustil pusu na špacír a spustil něco, o čem bude veřejnost debatovat dlouhé týdny.

Phil Spencer, člověk, který byl mnoha lidmi považován za spasitele skomírající značky, vyřkl několik odvážných slov, které mohou ovlivnit Xbox na dlouhé roky dopředu. Tou největší peckou se stal nástřel toho, jak bude zařízení fungovat v následující době. Řediteli Xboxové divize se totiž při pohledu na stále rychleji se vyvíjející trh s hardwarem zdá generační období příliš dlouhé. Zatímco si více o tom můžete přečíst v neutrálně zbarvené novince, obávám se, že stejně jako kluci v hPodu se zde nevyhnu určitým soudům, co si o upgradovatelném HW myslím. Ona totiž sáhodlouhá plejáda informací nebyla jen o tom, týkala se pochopitelně i přerodu exkluzivních her pro Xbox One i na PC, dále tzv. UWP, ale i VR. A právě po tom, co Spencer ohledně VR říkal, nerozumím moc tomu, čím následně argumentuje u UWP, exkluzivit a u samotného experimentu s upgradem konzole.

„Asi si můžete říct, že třeba Minecraft bude tou „killer“ aplikací, která rozhodne, ale nikdo si VR zařízení kvůli Minecraftu nekoupí.“ Ano, pod to bych se podepsal. Za neúspěchem veškerého adicionálního hardwaru totiž stojí nedostatečná podpora titulů, vzpomeňme namátkou na Move nebo Kinect. Spencer nám tím ale vlastně říká, že právě hry jsou tím největším lákadlem pro člověka, aby si dané zařízení koupil, a je vesměs jedno, zda se jedná o Kinect nebo samotný Xbox. Logickým vyústěním neustálého souboje mezi Xboxem a PlayStationem se mi tak jeví zvýšený zájem o vývoj svých exkluzivních her, jelikož jenom ony mohou efektivně nalákat potencionální zákazníky, a ze slov Phila Spencera by možná člověk mohl nabýt podezření, že je to jasné i těm nahoře. Proč Microsoft ale káže vodu a sám pije víno, netuším. Jak jenom si vysvětlit to naprosté popření všeho, co Spencer výše řekl, aby následně potvrdil, že místo souboje na poli softwaru a her se společnost rozhodla bojovat na poli hardwaru? Protože stejná slova, která tento Australan použil ohledně VR zařízení, nyní můžeme otočit proti němu - je sice krásné, že si budeme moci zahrát Minecraft ve výším rozlišení, ale dokud MS nenabídne nějakou „zabijáckou“ aplikaci, nikdo nebude mít potřebu dodatečný výkon dohánět. Nebo jsme se opravdu dostali do doby, kdy forma (rozumějte grafické zpracování her) vítězí nad samotným obsahem? Tomuto kroku prostě odporuje selský rozum. Samotný problém je navíc podpořen tím, že všechny dosavadní série se díky UWP (univerzální Windows prostředí) podívají i na všestrannější počítač. A upřímně, mě osobně moc neuklidnila ani slova Aarona Greenberga, který se snažil mánii kolem konce exkluzivit částečně krotit. 

Ale to by byla debata na delší povídání. Nicméně jak jsem již naznačil, ohledně tohoto tématu se hojně diskutovalo i v našem podcastu hPodu s pořadovým číslem 524, a ten by vám určitě neměl uniknout.

… A PAK TA DOBRÁ!

Co týden dal: české a redmondské zprávy
i Zdroj: Hrej.cz

Tento týden se nesl ve znamení netradičních záležitostí. Nabídli jsme vám v podstatě jediné živé vysílání, ačkoliv videa byly nakonec tři.

O Far Cry Primal jsem již výše psal, ale nepřišlo mi příliš vhodné zařadit mezi špatné zprávy to, že do redakce dorazil Pavel Makal, aby vám společně s Jirkou titul představili. Určitě byste záznam neměli minout! Druhým videem, tentokrát ovšem ne živě vysílaným, byl dopředu avizovaný Vidcast z prostorů pražských SCS Software. Řeč byla (nejen) o American Truck Simulator, a pokud vás tak zajímají informace ze zákulisí, rozhodně byste se měli na Vidcast č. 66 podívat. Dozvíte se, jaké mají tvůrci plány, kam hodlají svou herní mapu expandovat, nebo jak dlouho trvá vymodelovat jeden truck. A pochopitelně mnohem víc. Posledním příspěvkem byla Vojtova Indi(e)kace za měsíc únor. Jako obvykle vám doporučuji omrknout, jaké nezávislé tituly se během února urodily, ale jako bonus vám nabídnu ještě něco jiného…

Vydali jsme totiž čtyři recenze, všechny svým zasazením poměrně netradiční. Dvě z nich jsem recenzoval já, a obě dvě se ve zmíněné Indi(e)kaci také objeví. Jedná se o povedené The Flame in the Flood a kraťoučké Superhot. Pokud jste o nich prozatím neslyšeli, věřte, že první jmenovaná nabídne silné survival dobrodružství v zatopeném světě s nádherným stylizovaným světem a úžasným soundtrackem, druhá skloubí poutavý příběh s originálními mechanismy hry. Třetí recenzi na hru, respektive pro změnu na dodatek, jsme vydali hned z kraje týdne v pondělí, a je jí zasněžené DLC pro Cities: Skylines. No a úterní recenze byla pro fanoušky Nintenda, jelikož se jednalo o hru pro Wii U, kterou zrecenzoval Lukáš Kunce. Ty, jelikož jich není mnoho, se u nás netěší takové pozornosti, a tak pokud toto zařízení vlastníte, určitě byste recenzi na The Legend of Zelda: Twilight Princess HD neměli minout. A opět vás odkáži na hPod 524, neboť i tam se povídání o Zeldě probojovalo.

TO JE ZASE PORCE

Témat jsme zde nerozvířili tolik, kolik by si zasloužilo, svou délkou jsme ale opět dospěli ke konci. Vše ostatní si budete muset dohledat v našich novinkách, a jako každý týden, práce to nebude - vzhledem k jejich počtu - snadná. Věřím, že se vám souhrn opět líbil, a já jsem už teď zvědavý, co nám nabídne příští týden. Tak v pravidelnou dobu na pravidelném místě!

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Far Cry Primal, Vidcast 66: SCS Software, Indi(e)kace - únor 2016, hPod 524

Recenze za minulý týden:Cities: Skylines Snowfall, The Legend of Zelda: Twilight Princess HD, The Flame in the Flood, Superhot

Články za minulý týden:


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama