Spencer: "Xbox na VR není připravený"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Spencer: "Xbox na VR není připravený"

Spencer: "Xbox na VR není připravený"

David Plecháček

David Plecháček

1. 3. 2016 15:26 4
Reklama

Po vlně následuje pokles hladiny a pak hned vlna další. Zatímco ještě donedávna bylo pověstné ticho před bouří, ohledně různých externích zařízení se zase začíná čeřit voda. Zatímco Oculus a HTC už všechno řekli, PlayStation neustále mlží, a Microsoft tak nějak neví, s čím by přispěl. Nedávno sice uveřejnil cenu pro devkit svých HoloLens, ale řekněme si to narovinu, je to tak trochu jiná liga. A tak když nemůžeme mluvit o vlastním, můžeme mluvit o VR těch druhých!

Tentokrát se tímto pravidlem řídil Phil Spencer, výkonný ředitel Xboxu. Zatímco z neoficiálního seznamu víme, že pro PS VR se připravuje na stovku titulů, majitelé konkurenční konzole mohou pouze zamáčknout slzu v oku. Co by jim v případě zájmu o podobné zařízení sdělil?

Podle něj je trh s VR stále ještě v plenkách. Microsoft zaujal vyčkávací taktiku, a prozatím se společnost orientuje na podporu Windows 10. Software může sloužit jako platforma, pro kterou budou vývojáři své hry vytvářet a vylaďovat veškeré nedostatky. „Sázíme na VR jako na platformu, která bude potřebovat různé inovace, a Windows 10 je tím nejlepším místem, v němž VR může přetrvávat jako v inkubátoru,“ říká metaforicky. „Asi si můžete říct, že třeba Minecraft bude tou „killer“ aplikací, která rozhodne, ale nikdo si VR zařízení kvůli Minecraftu nekoupí.“

Spencer gentlemansky přeje PS VR úspěch, ale zároveň hovoří o tom, proč je tento uzavřený ekosystém pro vývoj něčeho takového problematický. „VR je stále na začátku. Vzít jí do uzavřeného ekosystému je podle mě předběžné. To neznamená, že by nepatřila na konzole,… přeju Sony v tomto ohledu úspěch s tím, o co se pokouší, protože je podle mě podstatné, aby se v našem průmyslu co nejvíce inovovalo, ale pro mě, a pro to, kde jsme s Xboxem, pro mě je lepší pustit nástroj milionu lidí, kteří si v našem systému mohou VR osahat, a získat tak zkušenosti potřebné k přechodu od uzavřeného prostředí,“ vyjmenovává své postoje k tomu, proč MS nechystá svůj vlastní headset.

A tak místo rizika spojeného s vlastním zařízením Microsoft nepřímo podporuje Oculus a Valve, a to tím, že jim připraví tzv. půdu pod nohama, systém, na kterém si mohou všichni zkoušet, jak se jim zlíbí. I to může být jedna ze strategií, a redmondský gigant se jí evidentně vydal…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama