Spencer: "Xbox bude dostávat HW upgrady"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Spencer: "Xbox bude dostávat HW upgrady"

Spencer: "Xbox bude dostávat HW upgrady"

David Plecháček

David Plecháček

1. 3. 2016 16:00 50
Reklama

To, že se Phil Spencer rozpovídal na několik témat, jsme věděli, ale že dojde až na tak silná slova, snad nečekal nikdo. Šéf Xboxu totiž vyšel s informací, že Xbox bude v průběhu životního cyklu dostávat infuzi v podobě hardwarových upgradů. Tady umírá Xbox tak, jak ho známe…

Spencer potvrdil, že se Xbox bude více podobat tomu, jak funguje PC, tedy že si výkon budeme vylepšovat sami. „Konzole zamknou hardware a software a neoddělitelně je sloučí dohromady po celý generační cyklus od samého počátku. Pak ona generace funguje po sedm let, zatímco všechno ostatní jde neustále kupředu, zlepšuje se, zrychluje se, zkrátka sílí. A vy jen čekáte na další velký krok,“ připravuje si Spencer půdu pro další obhajobu svých argumentů. „Pokud se podíváme na konzolový trh, myslím, že uvidíme mnohem více HW inovací, než jsme kdy viděli. Nás ve skutečnosti uvidíte přicházet s novým hardwarem, který vám umožní v rámci jedné generace svůj stroj neustále vylepšovat, a umožní vám hrát hry z generací minulých, i těch budoucích, a to protože máme univerzální Windows aplikace, které fungují na všech zařízeních s Windowsem stejně, a to nám umožňuje více a více se soustředit na inovace v oblasti hardwaru, bez jakýchkoliv omezení co se týče her, nebo platforem.“

Vyčerpávající. Pojďme se na chvilinku zastavit a říct si, co to v praxi znamená. Spencer tím chce říct, že se z Xboxu může stát něco jako počítač - dokud máte silný hardware, rozjede vše, nehledě na to, v jaké generaci hra vyšla. Pokud ale nebudete svou konzoli dostatečně upgradovat, jednoduše se může stát, že vám na danou hru stačit nebude. Mimo jiné uzavřený ekosystém také znamená konec exkluzivit, ačkoliv o nich Spencer přímo nemluvil. „V podstatě se cítíme mnohem více jako PC, kde si stále můžu zahrát svého starého Dooma a Quaka, které jsem hrál před lety, ale zároveň si můžu zahrát nejnovější hry ve 4K rozlišení a má knihovna tu bude stále se mnou. Inovace v hardwaru půjdou stále kupředu a já nemusím čekat celý ten cyklus na pak skočit na další generaci a ztratit tak vše, co jsem hrál dříve,“ potvrzuje naše slova.

Nebudeme soudit, ostatně názor ať si udělá každý sám, ale podobné experimenty v minulosti nikdy nedopadly dobře. O tom, že Microsoft cílí na jeden uzavřený ekosystém skrze Windows 10, víme již dlouho, ale naprosté popření toho, jak konzole nyní fungují, nečekal asi nikdo. Uvidíme. Nám připadá neméně zvláštní také to, že v případě PS VR Spencer mluvil o důležitosti „killer“ her a aplikací namísto samotné důležitosti hardwaru („Minecraft na VR nikdo hrát nebude“), ale nyní tu sám důležitost her dementuje a Xbox otáčí spíše ku vývoji hardwaru. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama