Cities: Skylines 2 odhaluje principy umělé inteligence dopravy. Dojde na bouračky, počítá i s cenami lístků na autobus
i Zdroj: Paradox Interactive / Colossal Order
Cities: Skylines 2 Novinka Cities: Skylines 2 odhaluje principy umělé inteligence dopravy. Dojde na bouračky, počítá i s cenami lístků na autobus

Cities: Skylines 2 odhaluje principy umělé inteligence dopravy. Dojde na bouračky, počítá i s cenami lístků na autobus

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

27. 6. 2023 10:59

Společnost Paradox Interactive představila další z chystané série videí přibližujících principy fungování pokračování budovatelské strategie Cities: Skylines. Druhý díl se zaměřil na prvek, který hráčům prvního dílu při stavění měst dělal asi největší vrásky, totiž fungování dopravy a chování virtuálních řidičů na silnicích.

Reklama

  • V Cities: Skylines 2 uvidíme překopané fungování dopravy
  • Obyvatelé města budou realističtější, inteligentnější a organičtější
  • Zároveň ale budou i riskovat a bourat

V původních Cities bývalo pravidlem, že s houstnoucí dopravou byl stále větší oříšek město nějak rozpohybovat a větší metropole kvůli často velmi nelogickému chování aut a zásobovacích nákladních vozů přestávala fungovat. Ladění dopravníh spojení tak často zabralo většinu času, který jste při budování města strávili.

Druhý díl ale řadu problémů aktivně řeší. Primárně dojde na výrazné zlepšení systému pathfindingu. Ten už nestojí jen na jednoduchém (a v důsledku velmi problematickém) principu hledání úplně nejkratší cesty. Nově berou virtuální obyvatelé města v potaz vzdálenost, hustotu dopravy a třeba i pohodlí. Mají být schopní vyhledávat alternativní cesty, dávat přednost rovným cestám před divokými křižovatkami, objíždět zácpy a především efektivně využívat všechny pruhy na silnicích. Odpadne tak velká bolístka prvního dílu v zdánlivě předimenzovaných bulvárech, kde se tlačila obří kolona v jednom konkrétním pruhu, i když to vůbec nedávalo smysl.

Kromě toho ale obyvatelé města mohou sáhnout i po hromadné dopravě. Toto rozhodnutí ovlivňuje jednak to, že v cílové destinaci nějaké spojení vůbec je, ale i další ekonomické okolnosti. Důležitá je cena lístků, kterou řeší například chudší mladí obyvatelé. Navíc bude ve hře propsán i systém ceny pohonných hmot. A dopravu bude ovlivňovat i porušování předpisů, jízdní styl jednotlivých řidičů, údržba silnic nebo dopravní nehody.

To vše má mít za následek organičtější a logičtější fungování logistiky. Hra navíc konečně nebude natvrdo omezovat množství jednotlivých cestujících prvků v simulaci (tedy obyvatel a aut). Limit se odvíjí od hardwarového výkonu, případně konzolové platformy. Teoreticky se tedy můžeme těšit na větší funkční města než u prvního dílu.

Jak to bude fungovat v praxi uvidíme už 24. října.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama