Cipher Complex Článek Cipher Complex

Cipher Complex

Jan Horčík

Jan Horčík

28. 7. 2006 22:28
Reklama

Austinské vývojářské studio Edge of Reality patří mezi méně známé, zato ale dlouhodobě úspěšné nezávislé herní firmy. Jeho zaměstnanci začínali před osmi lety jako tvůrci portů známých her pro Nintendo 64, což jim ale z pochopitelných důvodů dlouho nevydrželo. Pak začali pracovat na licencích pro velké vydavatele a na kontě tak mají třeba konzolové hříčky Over the Hedge (podle animovaného filmu Za plotem), Shark Tale (Příběh žraloka), dva Tony Hawky pro N64 nebo The Sims pro konzole.

Originality se nebojíme

Po letech vývoje cizích produktů uzrál čas na vlastní projekt. Edge of Reality si Cipher Complex hýčkali už léta, ale do ostrého vývoje se dostal teprve před dvěma lety. Řečeno ve zkratce půjde o filmově laděnou vojenskou akci, která by ve vás s minimální periodou měla vyvolávat návaly adrenalinu. Asi něco jako Splinter Cell v kombinaci s Metal Gear Solid, což vůbec nezní špatně. Jak říká Binu Philip, prezident společnosti, "Evoluce akčních her se dostala do slepé uličky, zřejmě díky orientaci na pokračování." Cipher Complex má přinést spoustu novinek. "Prozkoumáváme a vyvíjíme zbrusu nové typy hratelnosti a způsobů vyprávění příběhu. Koncept a mechanika hry se v našich myslích klube už dlouhá léta a teprve díky příchodu next-gen konzolí dostáváme možnost naši snovou vizi zrealizovat," dodává Philip. Edge si celý projekt realizují z vlastní kapsy, a jsou tedy zatím plně nezávislí na jakémkoliv vydavatelském kolosu. I proto si nejspíš opravdu mohou dovolit přicházet s relativně originálními nápady.

Umělá inteligence a levely

Při vývoji konzolové konverze The Sims se vývojáři mnohé naučili o tom jak udělat umělou inteligenci tak, aby se chovala pokud možno co nejvíce "lidsky". Těchto poznatků hodlají zásadním způsobem využít i při vývoji Cipher Complex. Protože právě o umělé inteligenci a prostředí půjde v téhle hře především. Zatímco jiné, především akční hry používají design levelů pouze jako pomyslnou kulisu, pro už zmíněné hry typu Splinter Cell nebo Metal Gear Solid se jedná o integrální součást herního zážitku. A Cipher Complex jde stejným směrem, jen ještě přidává vypiplanou umělou inteligenci. Na některých levelech prý vývojáři pracují dlouhé měsíce, jen aby je dotáhli k dokonalosti a stejné pozornosti se dostává právě AI. Ačkoliv Edge of Reality o své hře dosud neradi mluví v podrobnostech, přeci jen se nám podařilo získat některé informace ve vztahu k chování vašich protivníků. Pokud například hráč v nějaké lokaci rozstřelí světlo, tamní stráž zbystří a zahájí třeba i několik dalších akcí. Může se vydat na obhlídku okolí, upozornit své kolegy, případně zavolat opraváře, který žárovku vymění. "Inteligence každé neherní postavičky je kontextuálně přizpůsobena tomu prostředí, ve kterém se právě nachází," svěřil se Philip.

Příběh, multiplayer a vydání

Takovýhle typ hry si přímo říká o týmový multiplayer a vývojáři přiznávají, že něco takového mají v plánu. Zatím ale nejsou známy žádné bližší podrobnosti. Zato víme něco málo alespoň o příběhu singleplayeru. Jeho hlavním hrdinou bude vládní agent John Cipher, který se vydává na Sibiř pátrat po spadlém orbitálním satelitu. Kromě něj se ve hře samozřejmě objeví i mnoho dalších postav, namátkou krásná blondýnka Coldwelllová, tajemná Mishka, případně ruský pohlavár Anakov. Údajně se můžeme těšit i na elementární možnosti vývoje hlavní postavy. Teprve čas ukáže, jestli je Cipher Complex tím projektem, který zařadí studio Edge of Reality po bok těch nejuznávanějších vývojářů dneška. Ambice i odvaha vývojářů jsou nemalé a konkurence, popravdě řečeno, prozatím dosti chabá. Vydání Cipher Complex se předpokládá během roku 2007 pro Xbox 360 i PS3. My tipujeme, že se hratelná verze objeví ještě na příším E3 a brzy po ní bychom se mohli dočkat finálního vydání hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama