Charakteristika regionů v Caesar IV + screeny
V průběhu hlavní kampaně budovatelsko-ekonomické strategie Caesar IV od Tilted Mill a Vivendi Games se hráč dostane do pěti odlišných geografických regionů. Každý z nich přitom hráče postaví před různé druhy problémů i překážek a zároveň nabídne odlišné výhody. Není snad třeba zdůrazňovat, že bude každý z nich i jinak vypadat, což dokládají screenshoty v naší galerii. Nás však zajímají hlavně specifika jednotlivých regionů. Trojici z nich (regionů) si tedy hned teď blíže představíme.
Středozemí
- horká a suchá oblast s průměrným množstvím dešťových srážek
- kamenitý až skalnatý terén plný keřů, trávy a malých stromů
- farmáři zde pěstují hlavně vinnou révu, olivy i zeleninu a chovají ovce
- očekávat lze v tomto regionu časté útoky Galů, Punů a Řeků
- hudba na pozadí je orchestrální s řeckými vlivy
Severní Evropa
- temná a chladná oblast s častými dešťovými i sněhovými srážkami
- krajina je střídavě kopcovitá a rovná jako placka
- běžné jsou husté lesy
- farmáři se věnují chovu dobytka a drůbeže, pěstují zeleninu a obilí
- v podstatě jediným nepřítelem v tomto regionu jsou Parthové
- hudba na pozadí nezapře keltské vlivy
Blízký východ – poušť
- vyschlá oblast s minimem dešťových srážek a občasnými pouštními bouřemi
- terén je logicky samá skála a písek
- vegetace je minimální až na oázy
- očekávat lze hlavně nájezdy Parthů
- muzika na pozadí je typicky arabská