Český středoškolák k maturitě vyvíjí remake výcvikových táborů legendárního Vietcongu
Ze strany tuzemských vývojářů, studií i Asociace českých herních vývojářů opakovaně zaznívá, že lokální vzdělání budoucích vývojářů silně nestačí poptávce v průmyslu. Čas od času se ale objeví ukázka toho, že i na českých školách rostou talentovaní tvůrci. Jedním z nich je Jakub Hutěčka ze Střední školy Filmové Zlín se zaměřením na herní vývoj. Ten jako maturitní projekt remakuje výcvikové tábory z legendárního Vietcongu.
- Jakub Hutěčka ze Střední školy Filmové Zlín vyvíjí k maturitě remake tutorialů z Vietcongu v Unity
- V současnosti ukazuje postup, pracuje na grafice a modelech
Hutěčka před pár hodinami zveřejnil aktuální podobu projektu. Na něm dle svých slov pracuje zhruba 9 měsíců, přičemž v rámci práce sbíral zkušenosti i v nezávislém studiu Three Dragons (Stranger Towers, Neon Trail). Cílem je přetvořit první dva výcvikové tábory z Vietcongu v Unity, tedy v co nejmodernějším grafickém a technickém zpracování.
“Jakožto student programování se zaměřuji primárně na funkčnost samotné hry a s vizuálem si nechávám pomoct různými 3rd party assety,” vysvětluje Hutěčka okolnosti projektu v kontextu školy.
V současnosti na základě zpětné vazby pracuje na grafice, uvažuje ale i o dalším ladění soubojového systému, ve kterém by se prý chtěl inspirovat krytím z Cyberpunku. Také se učí dále ladit modely postav, to ale neoznačuje za prioritu. Dle zadání by měl k maturitní zkoušce odevzdat funkční dvojici Opičí dráha, Střelnice a na to navázat vlastním levelem testujícím nabyté schopnosti hráče.
“Abych řekl pravdu, začínám si lehce věřit a myslím si, že opičí dráhu do začátku prosince dokončím v naprostém pořádku. Po jejím dokončení zveřejním video s výsledkem, případně udělám stream na ukázku různých situací, mám rozpracovaný script na ovládání dialogu seržanta podle různých situací a rád bych umožnil co nejvíc failů, aby se do hry dostala většina hlášek,” hlásí Hutěčka.
Problém je samozřejmě s autorskými právy. Tvůrce zatím neví, zda bude výtvor moct nějakým způsobem šířit, protože minimálně remakované tutorialové mise jsou přímé předělávky původní hry. “Rád bych se pokusil s někým domluvit, ale má to čas,” avizuje. Je si ale téměř jistý tím, že může vydat minimálně zmíněný vlastní level.
Na projekt na Twitteru upozornil Viet Tran.