Český středoškolák k maturitě vyvíjí remake výcvikových táborů legendárního Vietcongu
i Zdroj: Jakub Hutečka
České hry Vietcong Novinka Český středoškolák k maturitě vyvíjí remake výcvikových táborů legendárního Vietcongu

Český středoškolák k maturitě vyvíjí remake výcvikových táborů legendárního Vietcongu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

25. 10. 2022 09:06

Ze strany tuzemských vývojářů, studií i Asociace českých herních vývojářů opakovaně zaznívá, že lokální vzdělání budoucích vývojářů silně nestačí poptávce v průmyslu. Čas od času se ale objeví ukázka toho, že i na českých školách rostou talentovaní tvůrci. Jedním z nich je Jakub Hutěčka ze Střední školy Filmové Zlín se zaměřením na herní vývoj. Ten jako maturitní projekt remakuje výcvikové tábory z legendárního Vietcongu.

Reklama

  • Jakub Hutěčka ze Střední školy Filmové Zlín vyvíjí k maturitě remake tutorialů z Vietcongu v Unity
  • V současnosti ukazuje postup, pracuje na grafice a modelech

Hutěčka před pár hodinami zveřejnil aktuální podobu projektu. Na něm dle svých slov pracuje zhruba 9 měsíců, přičemž v rámci práce sbíral zkušenosti i v nezávislém studiu Three Dragons (Stranger Towers, Neon Trail). Cílem je přetvořit první dva výcvikové tábory z Vietcongu v Unity, tedy v co nejmodernějším grafickém a technickém zpracování.

“Jakožto student programování se zaměřuji primárně na funkčnost samotné hry a s vizuálem si nechávám pomoct různými 3rd party assety,” vysvětluje Hutěčka okolnosti projektu v kontextu školy.

V současnosti na základě zpětné vazby pracuje na grafice, uvažuje ale i o dalším ladění soubojového systému, ve kterém by se prý chtěl inspirovat krytím z Cyberpunku. Také se učí dále ladit modely postav, to ale neoznačuje za prioritu. Dle zadání by měl k maturitní zkoušce odevzdat funkční dvojici Opičí dráha, Střelnice a na to navázat vlastním levelem testujícím nabyté schopnosti hráče.

“Abych řekl pravdu, začínám si lehce věřit a myslím si, že opičí dráhu do začátku prosince dokončím v naprostém pořádku. Po jejím dokončení zveřejním video s výsledkem, případně udělám stream na ukázku různých situací, mám rozpracovaný script na ovládání dialogu seržanta podle různých situací a rád bych umožnil co nejvíc failů, aby se do hry dostala většina hlášek,” hlásí Hutěčka.

Problém je samozřejmě s autorskými právy. Tvůrce zatím neví, zda bude výtvor moct nějakým způsobem šířit, protože minimálně remakované tutorialové mise jsou přímé předělávky původní hry. “Rád bych se pokusil s někým domluvit, ale má to čas,” avizuje. Je si ale téměř jistý tím, že může vydat minimálně zmíněný vlastní level.

Na projekt na Twitteru upozornil Viet Tran.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama