Castlevania: Lords of Shadow 2 Článek Castlevania: Lords of Shadow 2

Castlevania: Lords of Shadow 2

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

21. 8. 2013 22:31 1
Reklama

Oznámení pokračování rebootu Castlevanie z roku 2010 jsme slyšeli již na minulé E3, ale od té doby se o hře moc nemluvilo. O tom, jak bude nové upíří dobrodružství vypadat, se mohlo pouze spekulovat. Reboot opustil mnoho zažitých prvků z původní série pro modernější, akčnější pojetí hry a zavedl soubojový systém postavený na napojování úderů do mocných komb. Odklon to byl od tradice vskutku pořádný, ale hráči i kritici novou krev v Drákulových žilách ocenili, a proto se dalo tušit, že pokračování nový styl ještě více vyšperkuje, ale nebylo jisté jak přesně.

Během prezentace nového dílu se nám tvůrci svěřili, že při plánování pokračování a tvorbě nových prvků naslouchali zpětné vazbě od hráčů. Castlevania: Lords of Shadow 2 se bude z části odehrávat v naší době a nabídne nám tak větší variabilitu prostředí (kromě povinného gotického hradu se například projdeme i moderním městem), spolu s otevřeným světem, nelineárním průchodem hrou i možnostmi různorodého řešení problémů.

Drákula se vrací

Na prezentaci nového dílu nám vývojáři ukázali dvě hratelné části: jednu hned ze začátku hry, kdy má Drákula ještě všechny své upíří schopnosti, a jednu trochu později, ve které o svoje upíří síly nějakým způsobem přijde. Zatímco první ukázka sloužila jako tutorial a naučila nás bojovat s nepřáteli a základní platforming, ve druhé se Draculův hrad, nebo spíše krev, která jeho hradem proudí, obrátí proti němu samotnému. Upírů pán totiž se svými schopnostmi ztratil i své postavení a když ho neposlouchá ani krev, je to špatné. Krev vleze do ozubených kol a zablokuje výtah, strhá podpěry a zbortí tak podlahu nebo ovládne kamennou sochu a ta se pak hrdinovi postaví jako menší boss. Na tomto souboji nám byl ukázán vylepšený systém bojování s nepřáteli, který by měl hráče vést k dynamickému taktizování a přizpůsobování se typu nepřátel. Kamenný golem například přesouval krev po sobě a dělal tak části svého těla, kde krev nebyla, nezničitelnými a chvíli ho bylo třeba řezat do jedné ruky, pak do nohou, pak pouze do hlavy.

Draculova primární zbraň je krvavý bič, kterým může nepřátelé zasáhnout na střední vzdálenost. Bič sám o sobě moc silný není, ale každý úspěšný zásah zvyšuje hrdinovi focus, jakousi hladinu many, kterou pak může využívat při útocích třeba magickým Void Swordem, který už dokáže příšeře pořádně pocuchat hladinu životů a Drákulovi naopak nějaké přidat. Třetí odhalenou zbraní jsou bojové rukavice Chaos Claws, jež jsou užitečné proti obrněným nepřátelům, kterým účinně rozbíjejí štíty. Focus pak také spotřebovávají magické schopnosti, které můžete získat z relikvií, které jsou po vašem hradě roztroušené. Relikvie, kterou onen kamenný golem strážil, umožnila Draculovi svého nepřítele na chvíli zmrazit. Kombinace schopností a zbraní by měla zajistit rychlé a stále proměnlivé souboje. Kromě toho si hráči budou možni určit styl bojů podle vlastních preferencí. Za zabité nepřátele bude Dracula získávat zkušenostní body, které bude moci použít při tvorbě/rozšiřování útočných komb s oblíbenými zbraněmi.

Mix mezi rubačkou a plošinovkou

Avšak Konami se nezaměřili pouze na prohloubení bojového systému a dle svých slov věnovali hodně úsilí na vytvoření takového herního světa, který bý hráče vybízel k prozkoumávání, a to i zpětnému. S nově nabytými schopnostmi se budou hráči moci dostat do dříve nedostupných prostor v místech, která již prošli. Průzkum by měl být zábavný, můžeme očekávat klasickou skákačku i puzzly postavené na hbitosti či logickém rozluštění. Pokud se bude hráč chtít v nějaké lokaci zastavit (a pořádně ji prozkoumat), hra ho nebude nutit v postupu dál.

"Castlevania: Lords of Shadow 2 se bude z části odehrávat v naší době a nabídne nám tak větší variabilitu prostředí."´

Příběh by měl být spíše navigační linkou v otevřeném světě než hnacím motorem, ale to nebude znamenat, že by stál na druhé koleji. Stejně jako temně pojatý první díl, i dvojka bude spíše laděná tragicky, ačkoliv vývojáři ohledně příběhu nechtěli prozradit více, než že opět se vrátí na svět Satan a že Drákulu bude stíhat jeho vlastní minulost. Castlevania LOS 2 by se měla odehrávat v naší současnosti, avšak demo nám nabídlo pouze úrovně ve středověku. Dočkáme se tedy nějakého vyprávění ve dvou časových rovinách nebo bude hra rozdělena do dvou odlišných částí?

Jenže v rukou to je trochu jiné

Ostatně otázek jsme si z prezentace odnesli poměrně mnoho. Ukázaná pozdější část hry vypadala zábavně a komplexně, ostatně sami tvůrci slibují delší, plnější a těžší hru než byl její předchůdce. To samozřejmě zní velmi pěkně, ale když jsme dostali ovladače do rukou a hráli prvních cca 20 minut hry, Castlevania neukázala nic tolik převratného. Soubojový systém (na začátku ještě bez Focusu) nebyl nijak originální a v podstatě dost obyčejný, plošinková sekce byla strohá a obří boss na konci spíše připomněl genialitu začátku God of War II, než aby vybudoval vlastní epický úvod. Kam se vypařilo kombinování různých stylů bojování? Kde měli být ti nepřátelé, podle kterých jsme měli upravit svoji taktiku? To, že ani po grafické stránce hra nepředvedla nic, co bychom neviděli už před několika lety, nás na také trochu trpce zamrzelo.

Rozhodně nemá smysl nad hrou lámat hůl kvůli několika minutám z demoverze a do naplánovaného únorového launche ještě zbývá dost času na nějaké to vychytání much a různé doladění. Pokud nebyla slova vývojářů jen prázdnými business řečmi a druhá ukázka byla blíže finálnímu produktu, mohla by se Castlevania: Lords of Shadow 2 zařadit mezi  Devil May Cry a God of War jako opravdová špičky žánru. Rozhodně budeme v následujících měsících očekávat každé další informace o tomto titulu a těšit se na krvavý začátek příštího roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama