Část hráčů Elden Ringu se na Xboxu potýká s nefunkčním multiplayerem. Na vině má být rozdílnost verzí hráče a serveru
Přestože si Elden Ring jen na Steamu připsal překonání 750 tisíc souběžně hrajících hráčů, nelze si nevšimnout i mnoha přešlapů; zejména pak v technické oblasti. O části z nich, jmenovitě o zásecích na PC, již řeč byla. Část z nich je ovšem více skrytá a komentována až nyní. Vybraní hráči na Xboxu si například stěžují na to, že nemohou aktivovat žádnou z online služeb, které hra nabízí. K dispozici jim tak není kooperace ani PvP.
- Hráči na Xboxu se mohou při hraní Elden Ringu setkat s nefunkčním multiplayerem
- Při spuštění hry se objevuje hláška “Network status check failed.”
- Z dosavadních informací se zdá, že důvodem chyby je odlišná verze, jež je ověřována servery
Důvod nepřipojení se k serverům má být dán tím, že část uživatelů zůstává po poslední aktualizaci zaseklá na kalibrační verzi serverů u 1.0.2 namísto novější 1.0.21. Hráči postižení tímto problémem mohou následně do bojů povolávat jen AI spojence, přičemž kontakt s dalšími hráči je jim odepřen.
U aktuálnější kalibrační verze 1.0.21 (a stejné verze spouštěné aplikace) nebyla podobná potíž podle Windows Central prozatím hlášena. Lze tak čekat, že řešení nabídne další update na ještě pokročilejší verzi.
Technický stav představuje rovněž přední kámen úrazu hodnocení, které si Elden Ring odnáší na PC. V současném stavu je uživatelské hodnocení na Steamu na 70 %, a to hlavně vinou optimalizace a nepřívětivého ovládání na klávesnici. Na rozdíl od mnoha různých zádrhelech, o nichž se Bandai Namco vyjádřilo, není však stávající problém Xboxu jakkoli komentován.