Byli příliš drazí a ani pořádně nevěděli, co dělají. Šéf Saber Interactive okomentoval konec autorů Saints Row
Matthew Karch vysvětlil, proč podle něj skončilo studio Volition. A nutno dodat, že si nebral servítky.
- Matthew Karch uvedl, že studio Volition bylo příliš drahé a doplatilo na špatné vedení
- Varoval před příliš vysokými rozpočty
Studio Volition nepřežilo restrukturalizační proces společnosti Embracer, po téměř třech dekádách bylo uzavřeno. Neslavný konec nedávno okomentoval šéf Saber Interactive Matthew Karch, podle něhož byl provoz studia jednoduše příliš nákladný.
„Tým Saints Row je pryč. Byli prostě příliš drazí na to, co dělali,“ řekl v komentáři pro Stephena Totila. „Nevěděli, co vlastně vytváří. Neměli žádné vedení. Nemohlo to vydržet. A kdo by financoval jejich další hru po takovém neúspěchu?“ odkázal na komerční propadák v podobě rebootu Saints Row z roku 2022.
Saber Interactive skutečně opouští Embracer. Společnost potvrzuje projekty, na nichž nyní pracuje
Embracer šel s pravdou ven, Saber Interactive se opravdu osamostatňuje.
Karch uvedl, že by sice bylo hezké, kdyby měl každý práci, ale zároveň varoval, že hry s rozpočty v řádu stovek milionů dolarů, které následně nevygenerují dostatečný zisk, nejsou dlouhodobě udržitelné. „Doby, kdy se do her pumpovaly obrovské částky, jsou pryč,“ dodal s tím, že výjimkou jsou očekávané kasovní trháky, například série GTA. „Tento byznys musí dospět. Pokud se tak nestane, celý sektor bude mít problém. Bohužel to znamená i propouštění.“
Karch už dříve uvedl, že neadekvátní rozpočty her přispívají ke ztrátě pracovních míst v herním průmyslu. „Myslím si, že éra AAA her s rozpočtem 200, 300 nebo 400 milionů dolarů končí.”