Blizzard: Dokazovat máme co sobě i hráčům
Herní průmysl se dostal do zvláštního období. Nikdy se nemluvilo více o studiích a lidech, kteří hry tvoří, nežli o hrách samotných. A přece, po událostech, které se dostaly na povrch od největších světových týmů, je tato skutečnost realitou. Vývojáři jsou pod drobnohledem, všichni chtějí vědět, jak pracují, v jakých podmínkách, a v mnoha případech i to, zda mají vývojářům díky jejich minulosti věřit, nebo jestli jejich sláva pominula. Své by o tom mohli vyprávět lidé z Blizzardu.
Blizzard byl dlouhé roky brán jako společnost s neotřesitelnou pozicí, který si dává s každou hrou záležet jako nikdo a který by tak nevydal špatnou hru. Jenže doba se mění a začaly se kupit i problémy. I ty, mezi něž patří například příliš dlouhý vývoj her nebo nejasná vize a monetizační politika projektů nových, příspěly k tomu, že byl Blizzard nucen propouštět. Dnes už je ale situace jiná – jak Allen Brack, prezident společnosti, přiznal, čísla rostou. A co víc, tým snad nikdy nebyl motivovanější.
Právě motivace je pro Bracka důležitým tématem. Těch důvodů je několik, ale je to právě historie, která Blizzard tlačí k tomu, aby se jí nezpronevěřil a stále produkoval kvalitu, kterou známe, ať už jde o zmíněné nové Diablo, tak jiné značky jako World of Warcraft nebo třeba Overwatch: „Je nesmírně důležité, abychom hry vydávali v takové kvalitě, pro jakou je náš tým známý,“ řekl k finančním výsledkům za poslední kvartál.
„Chceme dát našim týmům tolik prostoru, kolik bude potřeba k tomu, aby vytvořili excelentní tituly,“ řekl dále a pokračoval „a zároveň jsme velice netrpěliví, až tyto věci finálně představíme. I to je důvod, proč jsme se od minula (schůze za poslední období, pozn. Red.) rozrostli. Všechny naše týmy jsou motivované a cítíme, že máme co dokazovat – ať už našim hráčům, nebo i sobě.“
Blizzard potvrdil, že se i letos vrátí do Anaheimu s BlizzConem, a Allen Brack samozřejmě doufá, že se opět bude jednat o velkou událost. Můžeme se jen domnívat, jestli s ní spojovat i představení nových her, případně jakých. Zároveň bychom ale v takovém případě polemizovali nad tím, jak daleko do minulosti vývojový proces sahá. Jestli v Blizzardu něco vzniká, vydání je stále daleko.