Bethesda se vyjádřila ke zrušení Prey 2
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bethesda se vyjádřila ke zrušení Prey 2

Bethesda se vyjádřila ke zrušení Prey 2

Jiří Bigas

Jiří Bigas

1
Reklama

O zrušené hře Prey 2 od týmu Human Head Studios, která byla v přípravě před letos oznámeným rebootem, jsme psali bezpočtukrát. Stejně jako o důvodech, které vedly k tomu, že byl vývoj hry k nelibosti mnoha fanoušků i samotných vývojářů přerušen a projekt uložen k ledu. I přes dlouho trvající zmatky se Human Head Studios k této kauze vyjádřili opakovaně a vnesli tak trochu více světla do celé situace. Navzdory tomu, vydavatel na druhé straně detaily spíše šetřil, a tak jsme se museli spokojit s trochu jednostranným vysvětlením. Nyní se Bethesda k někdejšímu ambicióznímu projektu znovu krátce vrátila a ústy Peta Hinese rozvedla své stanovisko.

Otázkou, proč Bethesda zrušila netrpělivě očekávaný titul Prey 2, u nějž panovalo všeobecné přesvědčení, že půjde o něco výjimečného, si fanoušci lámou hlavu už několik let. Stručně řečeno, viceprezident Bethesdy, která vlastní na tuto značku práva, řekl, že projekt se nevyvíjel tak, jak vydavatel doufal. I když se to může zdát nepochopitelné a letošní E3 zadupala do země poslední zbytky naděje, že z původní vize něco zbylo, Hines v tom nevidí žádnou velkou vědu. “Upřímně, vážně to není zase tak komplikované,” prohlásil na adresu rozkolu mezi autory a Bethesdou. Hra se dostala do fáze, kdy se nerýsovala do podoby, kterou si vydavatel přál. A neviděl údajně ani žádný jednoduchý způsob, jak ji dostat tam, kde ji firma chtěla mít.

“Rozhodli jsme se, že to nejlepší, co můžeme udělat, je nepokračovat,” řekl Hines GameSpotu na QuakeConu. Přitom se zmínil, že si nemyslí, že by se Bethesda někdy v budoucnu pouštěla do dalších podrobností o celé situaci, protože je to už minulost a studio Human Head dávno pracuje na jiných projektech. Hines vysvětlil, že se nechce hrabat v tom, co kdo řekl. Vývojářům popřál úspěch a dodal: “Hry se ruší. To se stává. Manželství se pokazí. I to se stává.”

I když Hines nechce jitřit staré rány, kontaktoval spoluzakladatele studia Human Head, kterým je Chris Rhinehart, ještě předtím než Bethesda na E3 představila novou vizi Prey. Vydavatel si přál, aby věděl, co se chystá. Očividně už ale nechce, aby se celé tohle téma dál rozmazávalo a někdejší partneři se k němu museli neustále vyjadřovat.

Prey 2 bylo oznámeno v březnu 2011 a mělo využívat upravený engine id Tech 4. Slibovalo nevšední atmosféru a mix westernu a sci-fi. Kromě toho se mělo pyšnit řadou technických i designových vymožeností, které v podstatě před noc učinily z titulu super očekávaný trhák. V březnu 2012 ale prosákly na povrch spekulace, že hra byla zrušena. Bethesda to nejprve popírala s tím, že hra se zpozdí, protože její vývoj není bez problémů, nicméně už v srpnu téhož roku titul zmizel ze stránek vydavatele.

V květnu 2013 pak Kotaku poprvé spekulovalo, že vývoj se přesunul do Arkane Studios a celý projekt začíná od nuly a nevyužije nic z původní vize. Jednu chvíli měli na hře dělat i Obsidian Entertainment. V srpnu 2013 Hines popřel, že na Prey dělají Arkane, ale brzy to potvrdily uniklé maily. V říjnu 2014 pak Bethesda oficiálně připustila, že vývoj Prey 2 byl zrušen. Studio Human Head už se bohužel k nápadu nevrátilo ani v nějaké pozměněné podobě a od té doby pracovalo spíše na menších projektech.

Jak už jsme psali dříve, v dubnu 2015 vyšlo najevo, že vývoj Prey 2 se zastavil už krátce po odhalení hry. Jeho autoři z Human Head Studios pracovali na titulu přibližně dva roky, než jej Bethesda odpískala. Vývojáři prozradili, že vydavatel zlomil nad projektem hůl pouhých pár měsíců po velkolepém odhalení hry na E3 v roce 2011. Prey 2 se přitom v té době těšilo velkému zájmu mezi hráči i novináři a fakticky jsme měli za to, že na hře se pracovalo ještě dlouho poté, co vyšly najevo o mnoho později první problémy.

“Na Prey 2 jsme přestali pracovat koncem koncem roku 2011,” uvedl loni v dubnu Chris Rhinehart z Human Head Studios. Jeho kolega Norm Nazaroff přitom věřil, že pokud by hra dostala od vydavatele zelenou, počítala by se mezi nejlépe vypadající tituly na minulé generaci konzolí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama