Battlefield 2042 se za pomoci Portalu rozrostl o battle royale režim
Jednou z hlavních devíz letošního Battlefieldu se kromě větších map a zasazení do blízké budoucnosti ukazovala i přítomnost režimu Portal. Novinka v tradičních plejádě režimů, směšující obsah několika dílů, nabízí mnohé, třeba i battle royale.
- Hráč Battlefieldu 2042 vytvořil v režimu portal vlastní battle royale
- Při jeho vytváření se nechal inspirovat konkurenční sérií Call of Duty
Editační nástroje Portalu daly nedlouho po vyjití hry vzniknout adaptaci Warzone od Activisionu, tzv. Warfield 100. Režim kombinuje základní směsici battle royale elementů, tedy lobby před začátkem zápasu, náhodné generování lootu, seskok padákem, zužování bezpečného prostoru a další. V rámci inspirace u Warzone nechybí ale pochopitelně ani obligátní výlet do vězeňského komplexu.
Autor, jenž svůj výtvor zevrubně popisuje na Redditu, věnoval vedle modifikací hratelnosti čas i vizuálním vysvětlivkám. Aby mohl připojené hráče informovat o nuancích režimu, musel prý vytvořit značné množství nápověd. Při připojení je hráč vtělen do jednoho ze sta botů. Kdo nestihne úvodní lobby nebo se připojí nad rámec stanoveného počtu, zastane po zbytek kola pozici pozorovatele.
Autor rovněž naráží na limitace editačních nástrojů režimu Portal, projevující se například nezobrazením na zemi ležícího vybavení. K obejití tohoto specifického problému zvolil vizuální indikaci nejbližšího lootu v hráčově okolí. U omezení většího rozsahu, jako je třeba nepříliš povedené chování AI, ale již podotýká, že hratelnost více vyhovuje účasti živých hráčů.
Mapa je během 20minutového kola průběžně rozdělována do dvou soustředných kruhů nestejného poloměru. V případě opuštění části mapy vymezené vnějším z nich dochází k obdržení poškození, a dojde-li navíc i ke smrti, tak i přesunu do vězení – odtud se lze následně probojovat nazpátek zabitím protivníka. Proces kontrakce vnějšího kruhu probíhá plynule v průběhu dvouminutového intervalu.