Zpět na článek

Diskuze: Baldur's Gate 3 - Dojmy z Early Accessu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lex_
Lex_
Level 1 Level 1
28. 2. 2021 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle má, bohužel, se sérií původních Baldur's Gate, jen pramálo společnýho, RIP Franchise

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
19. 10. 2020 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IamShyNotScared: Tohle je ale normální součást Forgotten Realms. Vesmírná loď byla i v BG2 a dokonce se na ní podíváš na jiné planety (sféry). Akorát to nejsou vesmírné lodě ve scifi smyslu, jsou to spíš létající objekty, které se dokáží teleportovat mezi planetami (sférami).

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ne tak úplně. dobře bavit se mohou i mizerní hráči (i když se na to ti dobří mohou dívat s opovržením), ale užít si zfailovaný hod kostkou, to už nějaké ty schopnosti chce.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
17. 10. 2020 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Je otázka, nakolik je to způsobeno omezeným levelováním v Early Accessu (přeci jenom maximální level 4 není nic drastického), ale subjektivně šel ten skok o level výš cítit hodně. Ne, že by ze mě udělal vyloženě supermana, ale dynamika souboje se viditelně změnila a nebylo pak třeba dávat takový pozor.

Abych to upřesnil - moje parta se většinu hry skládala ze dvou mágů zaměřených na destrukci, tanka a close-combat healera. Když jsem na lvl 3 vstupoval do soubojů s nějakým rozumným počtem nepřátel, tak ti na lvl 2 mi nedělali nějaké zásadní problémy a nebylo třeba moc taktizovat. Ti na lvl 3 mi obvykle dovedli jednoho z mágů/healera "sundat", ale většinou se mi jej podařilo společnými silami udržet při životě a potyčku zvládnout. Pokud jsem se ale v boji proti lvl 4 nepostavil nějak inteligentně, tak jsem nezávisle na taktice měl během minuty po dvou až třech postavách - a pak už nezbývá nic než načítat starší save.

Obecně se názory hráčů na tuhle problematiku dost dramaticky liší, ale za mě souhlas, osobně mám taky rád, když jde to vylevelování vidět.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Jo, level 1 mág s krásnými 4-6 HP, kterého všechno sundalo na jednu ránu :D

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Zábavnost failů v PnP DnD záleží jen na kvalitě hráčů. Samotná pravidla nabízejí jen nějaké hinty, které se dají využít i zneužít. Jestli se s tím Lariani popasovali na výbornou i v počítačové verzi, tak klobouk dolů a všechna čest.

@Aleš Tihlařík: Tohle mě docela těší. Trochu jsem se bál, že tam bude klasický level scaling. Trochu přitvrdit, když se nalevelovaná postava dostane do oblasti určené začátečníkům, není od věci, ale aby se uměle udržovala obtížnost na stejné úrovni, ať se hneš kam se hneš, to je velice otravné a frustrující, protože jedna je práce s levelováním k ničemu a druhak se jde dostat brzy i do oblastí, kde bys na nízkých úrovní neměl co dělat.

veselykralicek
veselykralicek
Level 1 Level 1
16. 10. 2020 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za super článek, na tohle jsem se fakt těšil.:-)

A už jsem si myslel, že na to v té záplavě konzolových nesmyslů zapomenete.;)

IamShyNotScared
IamShyNotScared
Level 1 Level 1
18. 10. 2020 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pád vesmírné lodi. Ok. Dál ani nečtu.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak BG 1 byl hardcore ze startu

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Veškerá zábavnost PnP RPG závisí na kvalitě hráčů, přišlo mi tedy zbytečné to takhle upřesňovat.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
16. 10. 2020 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslím si, že obtížnost EA bude ve finální hře ta nejvyšší, protože sice není vůbec snadná, ale nijak zvlášť těžká taky ne, zvlášť s ohledem na to, že v DnD jsou low level postavy dost k ničemu.

Osobně bych se snažil neloadovat hru po každém selhání hodu kostkou v rothovorech, někdy jsou ty výsledky selhání taky zajímavé, což je ostatně děláno po vzoru PnP předlohy.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
16. 10. 2020 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Máš pravdu, úplně mě s tím klasickým módem zblbla Mafia, Original Sin II měl vlastně ještě těžší, taktický mód.

Ten pocit opravdu obtížné hry jsem si mohl subjektivně vyvolat tím, že jsem se na levelu 2 na vlastní pěst pustil do prozkoumávání severu, kde se nachází potvory na levelu 4. Je pravda, že jakmile jsem je doleveloval, tak už to taková bolest nebyla, naopak vrácení se k příběhové linii do osady goblinů pak působilo možná až příliš jednoduše, minimálně v kontextu předchozího trápení.

@veselykralicek: Klíč jsme bohužel obdrželi až dva dny po vydání, proto to zdržení :(

Reklama
Reklama