Autoři Starfieldu uvažovali o dabingu hlavní postavy. Designér vysvětluje, proč nakonec zůstala němá
Na základě několika různých ukázek jste si mohli všimnout, že hlavní protagonista ve hře Starfield nemluví, což je v případě RPG titulů od Bethesdy relativně běžná věc. Nad dabingem však vývojáři silně uvažovali.
- Emil Pagliarulo promluvil o dabingu ve hře Starfield
- Autoři spolupracovali s dabérem pro hlavní postavu, jeho hlas byl ale příliš specifický
- Hra obsahuje 200 tisíc řádků mluvených dialogů
O dabingu promluvil hlavní designér Emil Pagliarulo v rozhovoru pro magazín Polygon. Autoři podle něj chtěli hráčům naservírovat co nejvíce výrazových prostředků a zašli až tak daleko, že si pozvali několik dabérů, aby se pokusili najít hlasy pro hlavního hrdinu.
Velmi brzy si však uvědomili, že tudy cesta nevede. Když poslouchali nahrávku od jednoho z herců, shodli se, že je jeho hlas příliš specifický. „Uvědomili jsme si, že jediný způsob, jak to udělat a nechat hráče být tím, kým chce být, je mít hlavního hrdinu bez hlasu.”
Pagliarulo následně uvedl několik argumentů pro vynechání hlasového projevu. Zmínil Fallout 4, kde hlavní postava dabovaná je. Autoři však zaregistrovali, že se hráčům příliš nezamlouvá, když si během rozhovorů s dalšími postavami vyberou odpověď a postava odříká pozměněnou větu. Pokud by ale pouze zopakovala jednu z odpovědí, pak by na hráče zase padl pocit, že musí zbytečně čekat. Ani jedna z variant tedy není ideální.
V případě Starfieldu se tedy rozhodli, že si vystačí pouze s textem. „A bylo to opravdu osvobozující. Ve Starfieldu máme přes 200 tisíc řádků mluvených dialogů,” řekl s tím, že právě absence dabingu hlavní postavy jim umožnila vytvořit takto velký svět.