Austin Grossman o sérii Dishonored: z inspirace Sweeney Toddem se stala legenda
i Zdroj: Arkane Studios
Dishonored Novinka Austin Grossman o sérii Dishonored: z inspirace Sweeney Toddem se stala legenda

Austin Grossman o sérii Dishonored: z inspirace Sweeney Toddem se stala legenda

Michaela Bartošová

Michaela Bartošová

1

Austin Grossman odhalil, že vývoj Dishonored provázela nejistota a nejasná vize. Díky spolupráci s Arkane se ale podařilo vytvořit svět, který zaujal miliony hráčů.

Reklama


  • Tvůrci spojili zdánlivě nesourodé prvky (velryby, Outsider, magie) do uvěřitelného univerza
  • Tón hry vycházel z muzikálu Sweeney Todd, plného černého humoru
  • Série by podle Grossmana zasloužila další díl s pestřejším tónem a novými lokacemi

Scenárista Austin Grossman (System Shock, Deus Ex) se v rozhovoru pro PC Gamer podělil o vzpomínky na vznik dneš už slavné franšízy Dishonored. „Když jsem přišel, pořád ještě dolaďovali některé detaily světa. Znělo to směšně. Byly tam velryby, byl tam Outsider, byla tam magie. Všechno bylo strašně temné. Působilo to spíš jako chaos. Říkal jsem si: Jak se z tohohle má stát svět, kterému vůbec někdo uvěří?“ Tvůrci ale postupně spojili nápady do konzistentního univerza, které dnes patří k nejuznávanějším v herním průmyslu.

Na podobě města Dunwall se podíleli kreativní ředitel Harvey Smith, scenáristka Terri Brosius a právě Grossman. Ten vymyslel například Srdce, nadpřirozený artefakt odhalující skryté myšlenky NPC. Tvůrci se přitom bránili označení „steampunk,“ přestože prostředí k tomuto stylu mělo blízko. „Byla kolem toho taková zvláštní záležitost, kdy říkali: ‚Není to steampunk. Buď zticha, neříkej steampunk. Neděláme steampunk.‘“ vypráví Grossman. „A já na to: ‚Dobře, ale podívejte se na svůj svět. Ono to tak trochu steampunk je.‘ Někdy se při vývoji her prostě zaseknete na nějaké zásadě. A pak si o rok později uvědomíte: ‚Proč vlastně tu hranici tak tvrdě držím, když je to očividné?‘“

Grossman také přiznal, že při psaní vycházel z muzikálu Sweeney Todd, jehož černý humor se promítl do dialogů a atmosféry. Kritičtěji hodnotí snahu hry neustále přidávat na temnotě. Podle něj by prospěla větší pestrost tónu, protože hráči nikdy neviděli, že by někdo v tom světě zažil „dobrý den“. „Řeknu vám pravdu, kterou jsem, myslím, nikdy Harveyovi neřekl,“ říká. „Mým osobním stylem byl Sweeney Todd, muzikál Stephena Sondheima. Vypůjčil jsem si z něj pár frází, které by každý fanoušek Sweeneyho Todda okamžitě poznal. Bylo to temné, viktoriánské, s černým humorem. Prostě to do toho dokonale zapadlo. Bylo to perfektní.“

Tvůrce mimo jiné oceňuje, že série dala hráčům možnost volit mezi chaosem a nenásilím, i když systém zpětné vazby nebyl ideální. Přál by si, aby vznikl Dishonored 3, zasazený do jiných částí Impéria. Studio Arkane však zatím potvrdilo jen to, že Deathloop se odehrává ve stejném univerzu v daleké budoucnosti.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama