Armed Assault Článek Armed Assault - multiplayer

Armed Assault - multiplayer

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

10. 12. 2006 23:52 3
Reklama

Za poslední měsíc se toho o kvalitách i nekvalitách taktické vojenské akce Armed Assault namluvilo víc než dost. O tom co si o hře myslíme my, se můžete dočíst v naší měsíc staré recenzi, v níž sice ArmA obstála se ctí, když obdržela velmi slušné hodnocení 7 z 10, ale rozhodně nenaplnila všechna naše očekávání. U her typu Armed Assault však o budoucí popularitě, respektive úspěchu hry nerozhodují ani tak recenze, ale spíš to, jak hru přijme skupina sklaních fanoušků. Bohužel právě v tomto ohledu zatím zůstává ArmA za očekáváním, přestože titul předchozí – Operace Flashpoint disponoval a stále disponuje neuvěřitelně aktivní skupinou věrných fanoušků. Možná hráči čekají, až bude ArmA zcela odladěná. Svědčí o tom fakt, že ještě teď se občas v diskuzích objeví dotaz na pomoc s problémem v singlu, nějaké to lamentování nad HW náročností a ke smůle tohoto článku i potíže s multiplayerem. Spoustu problémů sice vyřešil patch v1.01, ale řada jich ve hře stále zůstává.

Začněme zlehka

Na první pohled nabízí multiplayer v ArmA to samé, co drtivá většina soudobých FPS titulů. Rozjet můžete jak lokální válku po LANu, tak online kláni skrze některý z nabízených serverů. Jejich nabídka však v současné době není moc pestrá, na dedikovaný server narazíte jen ojediněle a co se aktivity hráčů týče, tak na celé čáře vítězí nad Čechy sousedi z Německa. Nabídka módů, které jsou v ArmA k dispozici, je však docela solidní. Stálicí na MP nebi je bezesporu mód Capture the Flag, který je zde navíc rozdělen na týmový souboj a bitvu jednotlivců. Dále tu máme hru na přetahovanou v podobě bitvy o sektory (Control of Sector), která se až nápadně podobá zaběhnutému systému známému z Battlefield titulů. Vítaným (a docela originálním) zpestřením je letecký souboj, což je sice klasický deathmatch, ale ve vzduchu a v kokpitu historického dvojplošníku Sopwith Camel. Bohužel je třeba dodat, že ani přepracovaný letový model neusnadňuje létání a spíše než zábavu, si tak užijete roztěkaných nervů - vlastních. Deathmatch ve hře pochopitelně nechybí ani v tradiční pozemní podobě (pro jednotlivce i týmy), a přestože jde o mód prakticky nejméně originální, tak je nejvíce zábavný.

Teď trochu přitvrdit…

K dispozici je i několik různorodých misí odehrávajících se na ostrově Sahrani. Někdy jde o záchranu posádky havarovaného vrtulníku ala Blackhawk Down, jindy o prostou eliminaci nepřítele v kooperaci s online kamarádem a ve finále nechybí ani slibovaná válka o ostrov, kterou může hrát až 60 nadšenců najednou. V multiplayeru je navíc k dispozici prvek Join & Progress, který vám dovolí ihned se připojit do již probíhající bitvy a nečekat na konec kola, nebo respawn. Aby měla každá bitva svůj řád, tak může jeden z hráčů převzít roli velitele. Jeho činnost však není pro splnění mise nezbytně nutná a v mnoha případech ani moc nepomůže. Nabídku uzavírá editor, díky němuž si můžete pro sebe a vaše přátele stvořit libovolnou mapu, či misi bez a nemusíte se spoléhat jen na mapy předem připravené. V rámci editoru můžete navíc své pole působnosti rozvinout i na druhý, leč menší ostrov Rahmadi.

…no a pánbůh s námi!

Jak vyplývá z výše uvedeného textu, tak toho multiplayer část ArmA nabízí docela hodně. Množství prvků a obsahu však v této chvíli nekoresponduje s kvalitou. Největší problém je s multiplayer kódem, který vám prakticky zabraňuje si v poklidu zahrát. I s použitým patchem totiž hra nekontrolovatelně padá a restartuje. Vývojáři se sice před vydáním hry dušovali, že bude multiplayer v Armed Assault mnohem stabilnější, než tomu bylo ještě dlouho po vydání Operace Flashpoint, ale svým slibům zatím nestihli dostát. Pokud už se vám podaří do nějaké hry připojit, tak zjistíte, že nemáte ani zdaleka vyhráno. Kromě lagů na vás čekají chybičky v podobě nemožnosti nastoupit do nějakého vozidla, sem tam zmizí nějaký ten objekt (obzvláště nepříjemné je, když se za něj právě schováváte) a docela často hra uvázne na mrtvém bodě, kdy se dlouho vůbec nic neděje. To je však spíše chyba designová, než technická. Vše se zdá hrozně nepřehledné a místo koordinovaného útoku nekoordinovaně poleháváte v trávě a čekáte, odkud se konečně ozve nějaká střelba.

V diskuzích se, díky všem výše popsaným nedostatkům, objevuje stále větší množství naštvaných hráčů a těch alespoň trochu spokojených je naopak čím dál tím míň. Lze jen doufat, že se tvůrcům podaří co nejdříve, alespoň ty nejzávažnější, chyby odstranit, či zahladit. Většina hráčů totiž nemá svatou trpělivost a nebude dalších pár měsíců čekat na to, až bude multiplayer část ArmA odladěna. Zkrátka a dobře, do multiplayeru jsme spolu s příznivci Operace Flashpoint vkládali hodně nadějí a zatím se zdá, že zbytečně. Multiplayer je prošpikován menšími i většími chybami, které z něj v této chvíli činí takřka nehratelnou záležitost. Pokud máte chuť nakopat kámošům virtuální zadnici, použijte raději tituly typu CS, CoD, nebo Battlefield. K Armed Assault se vraťte, až hru vývojáři opraví, je mi líto.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama