Arkane: Dishonored dáváme na čas k ledu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Arkane: Dishonored dáváme na čas k ledu

Arkane: Dishonored dáváme na čas k ledu

Pavel Makal

Pavel Makal

15. 8. 2018 11:46 3
Reklama

Arkane Studios příští rok oslaví 20 výročí založení a za tu dobu stačilo vyprodukovat celou řadu velmi kvalitních titulů. Od prvotiny Arx Fatalis až k současnému rebootu značky Prey a sérii Dishonored se jedná o hry, které získaly u kritiků pozitivní hodnocení a našly si vděčnou fanouškovskou základnu. Bohužel ale Prey ani Dishonored 2 nedosáhly takových prodejů, jaké si Bethesda od AAA produkce slibuje. Co tedy bude s Arkane dál?

Server VG247 tuto otázku na Quakeconu položil hlavnímu designérovi studia. Ricardo Bare říká, že série Dishonored je na nějaký čas odložena k ledu, ostatně samostatně hratelný přídavek Death of the Outsider příběh v zásadě ukončil. Návrat značky se sice nevylučuje, ale nečekejte ho v dohledné době.

Bethesda je sice známá svou podporou singleplayerových titulů, nelze si ale nevšimnout, že i tento vydavatel v současnosti prozkoumává možnosti zábavy pro více hráčů. Arkane s podobným žánrem už koketovali ve zrušeném projektu The Crossing, v němž se jeden hráč měl stát hlavním protagonistou příběhu a ti ostatní se mu měli snažit v jeho postupu zabránit. Ačkoli Bare říká, že něco takové Arkane nyní neplánují, multiplayer je dost možná prvkem, který do budoucna do svých her zařadí.

„Pokud bychom do našich her dokázali smysluplně implementovat multiplayer nebo nějakou formu on-line sdílení, určitě bychom to mohli udělat. V minulosti tu od velkých vydavatelů byly tlaky na to, aby jakákoli singleplayerová hra měla i on-line prvek. Takže tým, který se snažil vytvořit silný příběh pro jednoho hráče najednou musel do hry přidat třeba deathmatch. Bylo to extrémně rušivé a vyčerpávající, i po stránce nákladů. A nakonec to mnoha hrám stejně nepomohlo. Nyní se hry mnohem více orientují na komunitu, existuje celá řada rozdílných přístupů,“ říká Bare.

Dodává, že pro Arkane je nejdůležitější budování světů, které dokáží hráče opravdu vtáhnout, ať už je to Dunwall nebo stanice Talos 1. Dalším klíčovým prvkem jejich her je poskytnutí variace nástrojů a schopností, které hráči dávají svobodu v tom, jak se vypořádá s předloženými problémy. A posledním poznávacím znakem je využívání pohledu z vlastních očí, byť Bare říká, že v budoucnu může tým zkusit experimentovat s jiným pojetím. Zda a jak do tohoto zaběhlého mixu bude implementován multiplayer ukáže až čas.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama