Akvizice Activision Blizzard by měla být schválena antimonopolním úřadem, tvrdí právník
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Akvizice Activision Blizzard by měla být schválena antimonopolním úřadem, tvrdí právník

Akvizice Activision Blizzard by měla být schválena antimonopolním úřadem, tvrdí právník

Radek Raudenský

Radek Raudenský

25. 1. 2022 14:19

Akvizici Activision Blizzard za masivních 68 miliard dolarů už nesleduje pouze herní průmysl, ale všechny technologické firmy. Investice takové velikosti se pochopitelně dostane i pod drobnohled antimonopolního úřadu, mezi hráči i analytiky se vedou diskuze, jestli bude tato investice vůbec schválena.

Reklama

  • Web PC Gamer se zeptal právníka na akvizici Activision Blizzard
  • Dle jeho slov by tato “vertikální investice” měla projít
  • Problémy může způsobit přepracování pravidel pro fůzi, kterou oznámilo FTC

Web PC Gamer se zeptal právníka Kellena Voyera, který se věnuje videohrám a startupům. Dle jeho slov sice může transakce vzbuzovat obavy, antimonopolní úřad proti ní ale nejspíše nezasáhne. „Antimonopol většinou řeší horizontální investice, kde společnost odkoupí svou konkurenci. Tyto akvizice limitují soutěživost na daném trhu – například kdyby Microsoft koupil Sony. Vertikální investice, kde společnost koupí menší firmu s jinou funkcí, jako třeba svého dodavatele, se sice může dostat pod šetření antimonopolního úřadu, avšak kompetitivnost transakce tu není tak velká a nejspíše šetřením projde.“

Otázkou je, jak se změní pravidla fůzí velkých společností. Ve stejný den, kdy byla oznámena akvizice, totiž regulační úřad FTC oznámil inspekci vlastních pravidel, zaměřenou především na digitální společnosti. Ani to by ale nemělo zapříčinit zamítnutí investice, jak pro CNBC řekl Gene Munster, bývalý investiční analytik. „Asi tu bude drama, ve výsledku si ale myslím, že ta dohoda projde. Jedním z důvodů je, že povyk z Capitol Hill (Munster tím poukazuje na tvrzení prezidenta Bidena pozn. red.) za poslední dva roky byl mimo mísu. Myslím si, že tyto technologické společnosti, i přes mnohé obavy z toho, jaké bohatství si vytvořily, dělají život zákazníků jednodušší.“

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama