AKTUALIZACE: Studio Psyonix aktivně řeší využívání strojového učení jako cheatu v Rocket League
i Zdroj: Psyonix
Rocket League Novinka AKTUALIZACE: Studio Psyonix aktivně řeší využívání strojového učení jako cheatu v Rocket League

AKTUALIZACE: Studio Psyonix aktivně řeší využívání strojového učení jako cheatu v Rocket League

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

11. 1. 2023 13:20 2

Hráči na sociálních sítích, konkrétně na dedikovaném subredditu, si začínají stěžovat na výskyt cheaterů v hodnocených zápasech Rocket League. Ti pro podvod využívají strojové učení, tedy AI ovládající autíčka. Rocket League je titulem, kde obecně cheaty příliš nefungují, v tomto případě je ale využití kódu velmi efektivní.

Reklama

AKTUALIZACE

Na rozsáhlý článek magazínu PCGamer zareagovali samotní autoři Rocket League, studio Psyonix. V mailu pro PCGamer avizovalo, že o problému ví, i když jej zatím nahlásilo jen několik málo hráčů, a aktivně hledá řešení. Podvodníci zneužívající technologii se tak zřejmě dočkají trestu a hru snad brzy obohatí bezpečnostní opatření.

PŮVODNÍ ZPRÁVA


  • Do Rocket League stále více promlouvá strojové učení
  • Někteří hráči ho nyní zřejmě zneužívají i v hodnocených zápasech

Komunita na Redditu nemá jak dokázat, že jde skutečně o cheatera, ze zveřejněných záznamů je ale patrné, že si daný “hráč” na hřišti počíná způsobem, který je značně neobvyklý. I přes obrovsky efektivní hru totiž zásadně nepoužívá skákání a nikdy se tak nepohybuje ve vzduchu, což je mezi pokročilejšími hráči Rocket League normou.

Za problémem zřejmě stojí umělá inteligence, respektive strojové učení. Magazín PCGamer podotýká, že jsou podobné technologie v Rocket League využívány už dlouho. Například projekt RLGym využívá pythonovou API pro trénování umělé inteligence s velmi dobrými výsledky. Stejný případ platí u dalšího projektu RLBot. V těchto případech je ale využití mnohem regulérnější, takoví protivníci totiž slouží třeba pro intenzivní offline trénink kompetitivních týmů a mají určitá nastavitelná, pevně daná omezení. Určitě je autoři nepouštějí do hodnocených zápasů, aby ostatním kazili hru.

Autoři bota Nexto z projektu RLGym poznamenávají, že i přes na první pohled neuvěřitelné výsledky jejich softwaru není nastavení botů tak jednoduché. Nebojí se tedy, že by online scénu zaplavila umělá inteligence. Zároveň ale přiznávají, že skutečně schopní cheateři by mohli dále pracovat se základní API RLGymu a vytvořit tak ještě lepší umělou inteligenci.

Komunita projektu RLGym slibuje, že bude proti zneužívání jejich softwaru bojovat a rozhodně ho neschvaluje.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama