Activision v rámci loňského Call of Duty údajně prodával kosmetické předměty generované umělou inteligencí
Velké firmy se k umělé inteligenci sice veřejně nehlásí, to ale neznamená, že ji nevyužívají. Pro zaměstnance Activisionu jde evidentně o zcela běžný pracovní nástroj.
- Některé kosmetické předměty v Call of Duty: Modern Warfare 3 údajně byly vytvořeny s pomocí AI
- Activision údajně vede zaměstnance k využívání těchto nástrojů
- Zpráva poukazuje na souvislost s nedávným propuštěním celé řady 2D výtvarníků
Generativní umělá inteligence se pomalu stává běžným pomocníkem pracovníků v mnoha oborech, zároveň však vyvolává jisté obavy, které vyvěrají ze strachu o pracovní místa. Firmy jsou tím pádem často kritizovány, že nástroje tohoto druhu aktivně využívají. Pod palbou se nyní ocitá Activision.
Magazín Wired v článku o dopadu generativní umělé inteligence na herní průmysl uvedl, že Activision s pomocí AI vytvořil kosmetické předměty pro Call of Duty: Modern Warfare 3 a následně je hráčům nabídl ke koupi.
Zpráva sice nezmiňuje konkrétní předmět, údajně ale patří do balíčku Yokai’s Wrath vydaného v prosinci minulého roku. Balíček bylo možné zakoupit za virtuální měnu, jeho cena se v přepočtu na skutečné peníze pohybovala kolem 15 dolarů.
V této souvislosti je upozorněno na loňské propouštění ve studiích pod správou Microsoftu, k němuž došlo krátce po akvizici Activision Blizzard. O práci přišlo 1 900 zaměstnanců a většina z nich pracovala právě pro Activision Blizzard. Zpráva tvrdí, že pracovní místa 2D výtvarníků jsou ve společnosti nahrazována umělou inteligencí.
Anonymní zaměstnanec Activisionu serveru prozradil, že zbylí výtvarníci byli ponoukání k využívání umělé inteligence, dokonce byli nuceni k absolvování školení ohledně AI.
Děti s knírem? Microsoft si vyslechl kritiku za obrázek vytvořený umělou inteligencí
Microsoft v rámci přípravy obsahu na sociální sítě experimentuje s umělou inteligencí. Komunita však příliš nadšená není.
V souvislosti s využíváním AI se však řeší také otázka ohledně autorských práv, generovaný obsah totiž vychází z již existujících materiálů, na jejichž základě se konkrétní model učil. Některé firmy jsou vůči takto vytvořenému obsahu zdrženlivé, jelikož se s ním pojí jisté právní riziko. Je ale možné, že do budoucna dojde k úpravě legislativy a zmíněné riziko bude ošetřeno.