@JMBounce: karty se stala komodita... virtualni produkt. Prirovnam to blbe k investicnimu zlatu. Kdyz si poridis investicni zlato tak taky vetsinou z nej nebudes delat prsteny. Prakticky ho ani neuvidis. Proste budes spekulovat a cekat na cenu. V tomhle pripade jeste karty davaji zvyseni levelu na steamu tazke to je taky docela dost plus
Cesta vede k prirozenemu DRM od distributora (v tomto pripade Valve). Kdyby mel Steam prirozenou a chytrou DRM pro kazdou hru (ne to co je ted: kdyz je hra delana pro unity tak je sazka do loterie jestli hra s jejich DRM vubec rozjede zakaznikovi), nemusely by se resit tyhle veci. Ochrana by byla vevnitr, zakaznik by nic nepocitil a Valve by mohlo vcelku flexibilne reagovat na ruzne cracky (protoze maji potrebne kapacity a data aby tohle resili velmi rychle)
@Alex81: no to sice jo, ale kdyz nekdo takhle ucelove vytvori shit, protlaci ji greenlight bundlem a vytvori k tomu maximalni pocet karet (ted nevim kolik a ani nemuzu rict protoze jako vyvojar to mam v NDA), tak ikdyby ji pak prodaval za 0,03 eura za kopii hry (coz je uz moc), tak na kartickach z kterych ma 0,04 eura / kus vydela podstatne vic. Btw rusove maji primo specialni stranky s klicema kde prodavaji hry za 0.02,0.03,0.04 eura za klic (anebo na nekterych webech za jejich pointy ktere nejak ziskavaji, nezkoumal jsem to). To nejsou weby jako G2A, kde hraci kupuji hry aby si je zahrali, to je primo ucelove delane pro farmery karet. Lide si mysli, ze bundly klicu jako je indiegala nebo humblebundle vydelavaji famerum. Ve skutecnosti tyhle snahy jsou daleko vic organizovane nez se zda. To ze mame zaplavu greenlight trashu je jenom vysledek zavedeni sberatelskych karticek a moznosti je prodavat na marketu.
neztrati... nejdulezitejsi jsou prvni 3 tydny az mesic. Pokud ochrana vydrzi 3 tydny, publisheri muzou byt spokojeni. Co se deje pak, to uz nejak se moc neresi.
@JMBounce: no... oni maji v knihovne treba 2000 her. Z kazde hry padne nekolik karticek (3 az 8 nebo tak nejak). No oni pak ty karticky prodavaji na marketu. Karticky se pohybuji od 0.03 - 0.1+ eura za kus. Nekdy padnou folliage. Staci si to spocitat kolik si na tom vydela. A takovy farmer muze mit klidne i vic uctu...
@Alex81: hlavne to nici indie vyvojare kteri to mysli vazne, vytvori hru, ale pak je zasypana hromadou tohohle hnusu a ma nizke prodeje. Navic castokrat se o tom shovelware mluvi v mediich daleko vice nez o "normalnich" hrach, coz rozhodne taky nepomaha. Resenim by bylo to cele zrusit, pak by asset fliperi osoupali a ztratili by svuj prijem. Timhle by se krasne oddelilo lidi kteri to delaji kvuli hram od lidi kteri jenom chteji cucat zlatou zilu. Nastaveny system to ted umoznuje...
@neko10: ale kdeze... monthly bundle vetsinou obsahuje starsi kousky (krome vaultu nebo humble originals ktere debutuji na monthly). Nicmene humblebundle je uz docela dost kolos, ja myslim ze valve s humblebundle uz diskutuji na urovni obchodniho partnera. Co je horsi jsou mensi veci typu indiegala anebo bundlestars... tam se klidne ulije 20k klicu. Nicmene stejne tohle opatreni je porad proti farmerum karticek. Ikdyz se mozna lehce zamezilo vydavani asset flipu kvuli kartam, ted se to stejne deje s achievement hunters hrama. A to omezeni je prave kvuli tomu. Melo to prijit rychleji, tyhle omezovani klicu meli zavest v dobe, kdyz prestali kuryrovat greenlight a mist maximalne desitek her mesicne jich zacali uvolnovat stovky a tisice
@Ocelotr2.0: rozliseni a fov jsou dve jine veci. Rozumim na co narazis, nicmene se to asi nebude chovat stejne jako ikonky we windowsu kdyz nastavis vysoke rozliseni :P
@Predator5552: aha aha... takze za to muzou krabicky bez dvd? Nemyslis si ze krabicky bez dvd jsou dusledek rozmachu digitalnich distribuci?? Kolik lidi v dnesni dobe vubec ma v pc mechaniky pro prehravani fyzickych medii? Vsadim se ze to rok od roku klesa... steam je skvela sluzba, fyzicke media se stavaji cim dal vetsi prezitek... pokrok nezastavis
30 denni lhuta tam byla i predtim. Nema to nic spolecneho s tim jestli spolecnost bude delat "fake games". Jen zjistuji jestli je firma legalni z pravnickeho a ucetniho pohledu
@TBohdan: btw valve to moc dobre vi ze to tak funguje. A podle Jima Sterlinga (ktereho Valve osobne pozvalo v ramci novych snah o komunikaci s komunitou a novinari) maji v planu nejakym zpusobem omezit obchodovani s kartama. Jak, to nikdo nevi. Ja by to osobne cele zrusil anebo povolil jenom menit kartu za kartu. Ale jak upravi market aby tohle vymizelo nikdo nevi. A myslim si ze to jeste ani nevi Valve
hah... tady nejde o klice ale o gifty v invetari. Klic a gift je neco jineho. Redaktor by si v tom mohl udelat poradek. Vyvojar porad muze generovat neomezeny pocet klicu a pak je prodavat do sede ekonomiky nebo farmerum karticek. Daleko vetsi problem je moznost prodavat karty na steam marketu. Znam hodne vyvojaru, kteri prosli greenlightem s shitty hrou a pak rozdali milion+ klicu (aktualni cena kterou nabizeji farmeri karet je cca 100 - 200 dolaru za 10 000 klicu) a pak jejich jedine prijmy byly tech 10 % z kazde karty. No... a proto je greenlight takhle zasrany blbostma, proto vychazi hromada shovelware. Jen kvuli kartickam a ruskym farmerum kteri zapnou rano idle mastera a vecer hazeji karty na market