DA2 si nezaslouží tolik špíny, kolik na něho bylo naházeno. Jistěže DAO je mnohem lepší, ale DA2 je pořád dobrá hra a bavila mě. Akce je sice asi trochu moc - hlavně kvůly pořád kritizovanému respawnu a vlnám to vadilo i mě - skilů je ale tak akorát. S DAO:A bylo skillů už opravdu přespříliš a stejně jsem používal jen pár z nich. Hawke (či Hawková) konečně mluví a není to anonymní hrdin(k)a. Příběh a NPC se mi taky zdály být vcelku fajn.
Osobně bych byl rád i za datáč. Bude k DA2 ještě nějaké DLC (kde je Morringan, kterou Bioware tak slibovalo v nějakém DLC)? Na DA 3 se každopádně těším, doufám, že vychytají nějaké ty mouchy z DA2 a bude dobře:)
Miluju kometáře, typu "DAII je tak blbé, že jsem nedohrál ani demo." Tady teda není, ale četl jsem ho, a podobné variace, mnohokrát.
DA II se mi vcelku líbilo, není to sice taková pecka jako DA:O to jsem dohrál mnohokrát, ale v jádru je to dobrá hra, questy, příběh i společníci jsou dobře porpracovaní (i když většina společníků je méně zajímavá než u DA:O), zkrátka bavilo mě to. Ano vadily mi opakující se lokace, méně možností volby a zjednodušené boje, ale DA II se dobře hraje dialogy jsou fajn, Kirkwal je fajn, kdyby BioWare mělo více času, tak by hra vypadla jistě lépe. DCL jsou výborné (Tallis z MotA je i na tak malém prostoru jednou z nejzajímavějších postav z celého DA II) a Bioware se pomocí DCL opravdu snaží odstranit kiksy z DA II (např.: respawn, vlny protivníků) a vrací i prvky z DA:O. A tak já chci věřit, že DA III bude zase skvělá hra.
PS (habhob) : ano je škoda, že není na konci možnost, buď Andres, nebo Sebastian (nebo i oba - ani jeden mi k srdci nějak nepřirostl), ale je možné zabít jen Anderse, to je na nic...
Pro mě trochu zklamání, hlavně první půlka je nezáživná nesvobodná a skoro až nudná - přiletět na planetu tupě postřílet hromadu protivníků a odletět. Společníci, jak staří známí tak nový, jsou vcelku fajn ale moc toho nenamluví... Akce je až příliš, chápu že jde o spásu celé galaxie, ale to neznamená že by měl Shepy jen střílet, že ano. Pro mě nejlepším dílem zůstává 1, 2 je na tom skoro stejně dobře a 3 je nejslabší, byť stále dobrá. BioWare příliš zjednodušuje prvky, díky kterým má tolik fanoušků a sází spíš na akci, podle mě špatná cesta.
jazzy: DAO jsem dohrál několikrát, je jedna z mých nejoblíbenějších her, většinou jsem končíval tak nějak okolo 40 hodin (spíš +), za víkend sice dohratelné, ale asi spíše jen s hlavnějšímy questy, že?
Sice se řadím spíše mezi staromilce, zbožňoval jsem BG, Icewindale, první dva Fallouty ale i "novější" Bloodlines. Kupodivu se mi líbil i ME, více ME1, ale i akčnější a nepříliš RPGéčkový ME2.
u DAII se dá s vydržet necelých 4o hodin, ale se splněněním takřka úplně všech questů. DA II není vyloženě špatná hra. Boje jsou sice stupidní (taktika "hrr na ně!" postačuje skoro vždy), za mága je třeba při bojích alespoň minimálně taktizovat. Lokace se opakují, bohužel. I ten jeden boss se opakuje (ale trochu na obhajobu bych chtěl zdůraznit, že v obou případech se objevý v nepovinném questu a jeho znovupřítomnost Hawke - a Merrill - alespoň okomentuje). Příběh je vyprávěn zajímavě a je myslím propracovanější, než v DAO, jen je komornější. V DA II, mě sem tam i zvraty v ději překvapily, u DAO byl děj předvídatelný až běda. Společníci jsou sice plošší (ale v DAO byly někteří společníci taky na nic - Zevran, třeba), ale zase efekt rivality je fajn. (Téměř) zrušení dárků podstatně ztěžuje naklonění si NPC. Hratelnost je u mě na poměrně vysoké úrovni. Co se bojů týče, tak poměrně použitelně je bojový systém upraven v DCL Legacy, protivníci jsou lépe rozmístnění, a nutí třeba Hawka do křížové paldy. Boss je tuhý, a nestačí ho jen "upižlat" (jak to pstačuje u většiny bossů v DA II)...