@Wiloni
2Sinnistra: End User neznamena posledni ale koncovy uzivatel. Takze prodavat samozrejme muzes. Mimochodem velka vetsina EUALA neni platna podle naseho prava.
Tak to uz se hodne tesim. Asi zase po dlouhe dobe koupim neco na DSko. Jenom mi neprijde, ze by se interface zase tak moc zmenil.. Informace o jednotkach byly na horni obrazovce i minule a spodni taky byla vzdycky herni mapou.
@Tataboj: Musim uznat, ze jsem si nevsimnul, ze je to na youtube. Tady jsem ten seznam tedy nevidel. resp. ted ho nevidim, ale mozna se proste zase jen blbe koukam :).
Nemohl bys davat nazvy predvadenych her do souhrnu pod videem? At se to pak dobre vyhledava a indexuje. Kdyz si po mesicich vzpomenu, ze bych si rad zahral hru, kterou jsem te videl predstavovat v Indi(e)kaci, tak je to bez toho dost peklo...
Skoda, ze nejste kluci jeste o trosku starsi, protoze pak byste zacinali bud tou jednickou nebo rovnou Kings Bounty :) Prave KB bych osobne oznacil za zakladatele tohodle typu her. Dnes kdyz existuje KB jako nezavisla serie (a ne moc dobra) to tak nevypada, ale tak to proste bylo.
@Robotron3
No to by bylo hezky, ale to uz se mi asi nepovede :) Mne uz nesedela ta stylizace a zbytek to nezachranil. Ted jsem se podival na zbytek jeho portfolia a jeho stare adventury jsem mel moc rad. Takze jsme si se Schaferem kvit :)
@QuispCZ
Neznam Schafera a jeho tvorbu, ale nedavno jsem mel tu cest si zahrat Psychonauts a bylo mi lito bratrovych penez. Ta hra mi prisla velmi nudna a trapna, vubec jsem nemohl pochopit, jak to mohlo byt uspesne. Presto jsem vydrzel asi dve tretiny hry, doufal jsem ze se to konecne rozjede, ale vazne se nic nestalo. Mozna uz jsem na takove hry moc stary.
@red-icius: Ne ze bych s tvou poznamkou o prodejnosti kvalitnich (ne hardcore titulu) nejak zasadne nesouhlasil, ale tvoje srovnani prodejnosti mezi Wingcommanderem II a CoD je hodne mimo.
Wingcommander II vysel v roce 1991 na PC a jeho prodeje byl obchodni uspech. Znacka Wingcommander byla podobne slavna jako je dneska (multiplatformni) CoD, kdy se v oboru toci mnohem vice penez i bez ohledu na nemalou inflaci. Navic v roce 1991 bylo kupovani her v pomeru k "jejich nekupovani" jeste horsi nez dnes a na PC skutecne neexistovala zadna ucinna metoda zabranujici kopirovani.
Ac jsem mel serii Wingcommander moc rad, tak se jeste vic tesim na v Kickstarteru taky nabizeny Elite: Dangerous. Serie Elite a Frontier byly fenomenalni (ac zabugovany) a doufam, ze se jim podari vybrat dost penez. Clanek na tema Elite, bych tu taky rad videl.
@red-icius: Tak ono se to nutne nevylucuje, ale kdo z nas by chtel delat svuj fulltime job jen z lasky? Ja ani nahodou.
Vyhoda Kickstarteru spociva predevsim v tom, ze se odstrani nejmene jeden z clanku v nakladovem retezci. Tim myslim distributora a sponsora.
To krome uspory nakladu(+) a prime investici autorum(+), prinasi autorskou svobodu(+) a zaroven ovsem i nebezpeci prilisne "uzkoprofilosti" (+/-) vysledneho produktu. Jinak receno hrozi, ze tu hru si nikdo jiny krome tech hracu-sponzoru uz neporidi. Pokud to autorum nevadi, tak je vse ok, vyvoj i se zapoctenim zisku je uz pravdepodobne zaplacen (zalezi na financnim planu s kterym na Kickstarter pristupovali) a vsichni hraci dostali to co vicemene chteli a tim padem jsou vsichni spokojeni.