@Lahva: Já naskočil od nuly asi před dvěma týdny. Dá se to i když nějaký tutoriál docela chybí. Postupně si projíždím vývojářský deník na youtube a to taky hodně pomůže. Podle mě je hra sice hodně komplexní (možná i přeplácaná) ale pořád se to dá a i úplný nováček, kterého prostě tyhle tycoony baví, se do toho zakousne a ty prvotní nezdary systémem pokus-omyl překoná.
@TomKQT: @smaug: Někde jsem četl, že pro potřeby prezentace dočasně upravili pravidla hry, aby to prostě líp odsýpalo a ve videu to vypadalo líp (akčněji). Takže předpokládám, že v ostré hře tohle bude fungovat trochu jinak a nebude to jen loterie.
Nepřemýšleli jste o tom, že místo současné podkresové "hudby" ve videu byste nasadili raději přímo zvuky ze hry? Tohle neurčité tuc-tuc je pro mě neuvěřitelně otravné :D.
Jinak samozřejmě dobrá práce, díky za zajímavé typy na hry.
Výborná recenze, díky za ni. A samozřejmě i výborná Hra.
Jen bych dodal, že angličtina samozřejmě je potřeba, ale určitě ne nějak extra kvalitní. Například u Dear Esther jsem se vůbec nechytal, s Divinity original sin mám docela problémy, stejně tak mám problém s Pillars of Eternity. Tady je ale použitá angličtina poměrně jednoduchá a až na pár výrazů, které jsem si musel vygooglit, jsem neměl zásadnější problém.
@PinWheelCZ: Jak říkám, ono každá teorie (včetně té mojí) se dá v tomhle případě lehce vyvrátit. K tomu co píšeš mám pár argumentů, ale uznávám, že si tím vůbec nejsem jistý... Vnitřní zranění mohli být způsobené delším pobytem mrtvých těl na mrazu + vliv okolní zvěře + neodborný převoz mrtvých těl zpátky do civilizace. Známky souboje se dají zahladit. S těmi stopami mi to taky není moc jasné, jak tam vůbec mohli zůstat stopy studentů když tu noc byla dost silná vánice? Místo činu jako první prohledávali víceméně dobrovolníci, mohli ledacos důležitého přehlédnout.
K té radiaci... U jednoho se tuším dodatečně našli stopy radiace na těle, ale jen v minimálním množství, které nemohlo způsobit smrt. A samotná radiace těžko způsobí, že by skupina rozumných lidí vyběhla polonahá v mínus 30 stupních ven.
Zajímavé na tomhle příběhu je, že i když nevěřím na UFO, yettiho nebo něco podobného, tak v tomto konkrétním případě mám určité pochybnosti.
@Piraten: S tou logikou to platí určitě, nikdo není dokonalý, dokonce ani já :))). Jinak si ale myslím, že autoři hry to mají v hlavě poskládané velice dobře, protože předpokládám, že hra jim vydělala a to byl asi jediný důvod proč vůbec tuhle hru dělali.
@Mimalu: Jo. A herní servery jim v tom vydatně (třeba i touto recenzí) pomáhají.
@Promo16: To je přesně ono. On to sice Jarda v letsplay popřel, ale být tam zombíci nebo pavouci, tak ta hra má 7 z 10 a je to prostě obyčejná, solidní průměrná iso-střílečka. (nemyslím teď že by to takto dopadlo zrovna tady na Hrej, ale myslím obecně, v průměru, na všech herních serverech)
@Mimalu: Samozřejmě že bude ukazovat jen ten extrém. Je to její právo. Dělá to tak s veškerým zpravodajstvím. Ta hra se dostala do TV jen proto, že byla pro ně nějak "zajímavá" a zajímavá byla třeba i proto, že o ní začali informovat herní servery.
Prostě argument recenzenta: "Ta hra je blbost, nemělo by se o ní psát protože něco něco... ale mi o ní píšeme, protože jsme herní server..." Nevím, já v tom logiku nevidím.
Další věc co mi vadí, že v recenzi a nakonec i ve videu se jedná o čistý hate (podotýkám z mého pohledu zcela oprávněný a zasloužený), ale na druhou stranu se tady (a teď nemyslím nutně redakci Hrej ale spíš obecně herní média) chválí stejně stupidní hry typu Carmagedon, Mortal combat a další...
@Piraten: Video jsem viděl. Jardovu argumentu "my jsme herní web, my o tom informovat můžeme (musíme), veřejnoprávní TV o tom informovat nemá", tak tomuhle argumentu opravdu moc nerozumím.
@drobení: Reálných teorií je několik ale v zásadě se dají všechny relativně lehce vyvrátit. Já zastávám jako nejpravděpodobnější tu variantu, že je zabili členové toho místního domorodého kmene.
Ale nejlepší je si o tom přečíst na internetu z více zdrojů (materiálu je opravdu hodně) a udělat si na to vlastní názor.
Takže doufám že recenze na Carmageddon dopadne stejně :)
EDIT: úplně nechápu vznik této recenze a vlastně i letsplaye když (cituji)... "Proč mluvit o něčem, co si příliš pozornosti nezaslouží? Její polští autoři už teď vyhráli. Docílili totiž toho, aby se o jejich podprůměrné hře mluvilo i v českých sdělovacích prostředcích, které nemají s hrami nic společného."
Míra náhody v živém a online pokeru je stejná. Rozdíl je jen v tom, že u online pokeru uplatníš jiné znalosti a schopnosti oproti live hře. Je tedy normální, že určití hráči jsou lepší v živé hře, ale neumí hrát tak dobře online (případně naopak). Je to stejné jako třeba v tenise kde máš specialisty na antuku, trávu, beton atd...
Netuším co je "studie vlivu štěstí" :), ale obecně v pokeru platí, že z dlouhodobého hlediska je v pokeru vliv náhody naprosto minimální.
Je to přesně to, co jsem tu psal i já. Z krátkodobého hlediska je vliv štěstí největší. Z dlouhodobého se vliv štěstí vyrovná (každému chodí stejně špatné i dobré karty) a rozhodujícím faktorem je pak logika, psychologie... (a ještě pár dalších věcí)
Jenomže v každém sportu nebo jakékoliv činnosti existuje prvek náhody, který nedokáže sportovec ovlivnit.
Počasí (třeba vítr ve skocích na lyžích), chybné rozhodnutí rozhodčího (v tenise pokud míček dopadne na čáru), defekt na kole (v cyklistice) a tak dále. V tomto směru je poker daleko menší "hazard" protože něco jako počasí na hru nemá vliv, a rozhodčí v pokeru nemůže udělat chybu.