@Ursus
No když si to neumíš představit ty, tak jak by mohli oni? Navíc Toyota je móóóc seriózní firma na to, aby dělala někomu reklamu, zvlášť hře, kde se ani nemá moc s čím předvádět, možná tak Lexus IS-F, ale to už je docela konspirační teorie :-)
Panebože, hlavně ať tam NEdávaj skákání a lezení po domech jako v AC, Saboteurovi a dalších. Už toho bylo dost, ale New York a Nanosuit 2.0 k tomu přímo vybízí.
@Rocker93
Je to o pocitech recenzenta, ale vážně: copak vám DIRT 2 připadá tak arkádovitej? O GRIDU se všude psalo, že jde o simulaci - teď stranou pocity a dojmy: Chevrolet Lacetti, 280 HP, FF, 0-100 za 2 sekundy... Fakt? DIRT byl blíže k realitě (až na to zastavení na pětníku) a dvojka se v tomto ohledu jednoznačně vylepšila a nemyslim si, že je úplně fér napsat, že se jedná o RYZÍ ARKÁDU... To že tam do sebe bourají autíčka hned neznamená, že to není simulace :-) viz.: http://www.youtube.com/watch?v=5b2S_MvE4Ug A auta jako Lotus (v jedniče) nebo BMW Z4Mc rallycross vážně jezdí a ten bodykit se dá koupit za 150 000 Kč (k tomuhle autu mám celkem blízko, tak to vím...)
@RedSun: Proč 5-6? Hráls to? Těžko budeš hledat druhou, stejně propracovanou hru, jako je tahle a to že tě nebaví neznamená, že je špatná. Je to spíš simulace než akční RPG. To je jako říkat, že FORZA je v porovnání s Burnoutem špatná hra. A jestli takhle hodnotíš, tak si můžeš potřást rukou s redaktorem zahraničního Eurogameru, který ji dal 4/10.
Je to GTA řízlý Heavy Rainem - někomu to sedne, někomu ne. Za mě 10/10. Autoři projevili úplně neuvěřitelný smysl pro detail, takže ve hře můžete např. vidět, jak na zmrzlém chodníku najednou někdo uklouzne, pak vstane, opráší se a jde dál. Paráda.
Mám rád simulace, ale nemyslím si, že pocit ze řízení skutečného auta lze bez kompromisů převést do hry. Taková Forza 3 (hraju i GT5, ale fandim víc Forze, škoda jen toho MS volantu co za moc nestojí) je podle mě vrchol toho co se dá do hry dostat. Nikdy nemůžou do hry převést pocit z toho, jak se auto naklání, ujíždí atd. - a z toho potom plyne takové nepředvídatelné ustřelování, jaké předvádějí ty "hardcore simulace" Taková hra je potom akorát frustrující pro hráče a není vlastně ani realistická... Na E3 se mluvilo o tom, že do Forzy bylo implementováno chování pneumatiky (kromě přilnavosti hlavně její deformace) - a ono to tam vážně je! Až ji budete hrát, podívejte se schválně zboku na auto a zmáčkněte brzdu - uvidíte realistický průběh brždění auta, o kterém si v těch hypersimulacích můžete nechat zdát. V čem je vlastně ta simulace? V nepředvídatelném a nevyrovnatelném ustřelování to rozhodně nebude... GT5 i Forza nabízejí dostatečně uvěřitelný jízdní model, časy zajeté ve hře se rovnají časům skutečným, auta dosahují stejných jízdních výkonů, driftování odpovídá realitě a jedině vyrovnání smyku bylo v rámci kompromisu mezi sedačkou v autě a křeslem v obýváku zjednodušeno.
Já dávám 10/10. Nejdřív jsem hrál demo, to mě sice moc neuchvátilo - když se člověk hned vrhne na tak stísněnou trať s 500 koňovou R8, je to katasrofa. Ale už jsem měl možnost asi 2 hod. si zahrát plnou hru a nemohl jsem se odtrhnout :-) Skvělá fyzika, spousta aut a nekonečné množství úprav zastíní menší množství tratí (ona 100 vypadá hezky, ale když si člověk uvědomí jak toto číslo vzniklo - např. DRAG 1/8, 1/4, 1/2 a 1 míle je počítáno za 4 tratě, přestože se jedná jen o různě dlouhou rovinku - je jasné, že to zase taková sláva není) i alespoň z mého pohledu podivné přechody světlo/tma (např. trať v New Yorku je v některých místech tak tmavá, že jedu úplně poslepu). Jsou to zkrátka nejlepší závody - simulace na trhu.
7/10? Tratí je málo, to je pravda, ale 7? V téhle hře zažijete takovou jízdu jako nikde jinde a žádná tupá arkáda to rozhodně není! Hru jsem si skvěle užil, u multiplayeru strávim Vánoce... A technické zpracování nemá konkurenci, za sebe dávám 10/10. BTW: na Metacritic má 87%