Wasteland 2 Článek Wasteland 2

Wasteland 2

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

14. 2. 2013 23:00 1
Reklama

Stará láska nerezaví. A o herních klasikách to platí dvojnásob. Nijak jinak si snad ani ten mamutí úspěch Briana Farga na Kickstarteru vysvětlit nemůžeme. Brian na Kickstarter vstoupil se svým studiem inXile Entertainment a prosbou o 900 tisíc dolarů na podpoření vývoje druhého dílu stařičkého postapokalyptického RPG Wasteland. A od hráčů lačnících po návratu do svých mladických let dostal více než trojnásobek!

Mnozí přitom třeba ani netušili, co to Wasteland vlastně je a podpořili hru jen jako projekt mající zajímavé ambice a nabízející líbivé sliby. Pravdou však je, že to je právě Wasteland, který položil základy všem Falloutům dnešním i minulým. A my se nyní podíváme na zoubek tomu, jak tento projekt vypadá nyní, údajně v polovině vývojového cyklu a po vydání premiérového gameplay traileru.

Spoušť k pohledání

Již první oficiální obrázek ze hry ukazující předpokládanou finální atmosféru dával tušit, že toto by mohlo být po letech ono. Jistě nám dáte za pravdu, že ač byly moderní Fallouty kvalitními hrami, stále se nešlo zbavit dojmu, že jim přeci jen něco chybělo. Moderna zkrátka nesedla úplně všem, byť se stále jedná o tituly velice kvalitní. A do této nálady vkročil Brian se svojí vlastní vizi návratu ke klasice, jíž sám v roce 1988 pomáhal vytvořit

První gameplay záběry potvrzují, že pokud se nic nepokazí, tak se letos rozhodně máme na co těšit. Izometrická severní Amerika je přesně taková, jakou ji mít potřebujeme – zbídačená, nehostinná, ošklivá a především pekelně nepřátelská. Vy se ujímáte party rangerů – posledních zastánců toho dobrého, co v této pustině přebývá ve zbývajících lidských ostatcích. Parta sedmi ochránců se dělí na čtyři aktuálně hratelné postavy a tři nehratelné – koncept ne nepodobný tomu viděnému například v moderních RPG hrách od Bioware. Každý člen vaší grupy je vysoce modifikovatelnou entitou, což bylo autory demonstrováno na příkladu dvouletého chlapíka, který hráčovu partu vedl do bitvy.

Ty samozřejmě probíhají přesně tak, jak to v taktickém RPG ze staré školy být má – tahově. Postavy se tak ve svých akcích střídají jak se sluší a patří. Vy v tuto chvíli můžete použít buď něco se svého rezavě stylového arzenálu či sáhnout po některé ze schopností své aktivní postavy. Oněch schopností má být na tři desítky, přičemž šest nejpoužívanějších z nich si můžete vhodit jako rychlou volbu přímo na HUD na obrazovce hry.

Ten je dle slibů zcela modifikovatelný a vy tak můžete tahat okýnka s textem či ikonkami po obrazovce kamkoli se vám zamane. Zpátky ale k modifikovatelnosti postav – základními atributy, jež budou ovlivňovat vaše chlapíky ve zbrani jsou štěstí, koordinace, pozornost, síla, rychlost, charisma a inteligence. Netřeba dodávat, že každý se projevuje jinak a jinde – některé v boji, jiné mimo něj.

Němá pustina na výši

Celé to dobrodružství v zemi neomezených možností poběží na aktuální verzi enginu Unity. Ten se pyšní velkou flexibilitou a podporou všech důležitých moderních technologií. Letos jsme jej například měli možnost spatřit v mystickém dobrodružství ve státě Kentucky. A byl to i již onen první screenshot a nově i gameplay video, které nám odhalilo, že volba to byla správná. Všechno vypadá věru stylově a s patřičnými detaily, byť prezentovaná forma hry ještě není tou finální – plně implementované tak například ještě nebyly částicové efekty, funkční minimapa či inventář. Bez zajímavosti pak také není, že hra má dík vybrané částce (jež navíc nadále narůstá) vyjít kromě na PC i na Mac a Linux.

Nicméně, nadšení stranou, ze záběrů zatím trochu rozporuplně působí systém dialogů ve hře. Postava participující v rozhovoru s NPC nevybírá po vzoru jiných mluvících her celé věty, ale pouze střípky – klíčové informace. To sice funguje perfektně ve hrách jiných, ale zde to působí trochu kostrbatě. Obzvláště, když již teď je známo, že hra bude obsahovat minimum dabingu.

Z čeho ovšem jucháme do výšin nebeských je přítomnost skladatele, jež stál za Wastelandem původním i za hudebními doprovody původních Falloutů. Na palubě je opět Mark Morgan – chlapík, který dokáže atmosféru zničeného světa podtrhnout jako nikdo druhý.

Vzato kolem a kolem, Wasteland 2 zatím vypadá zkrátka parádně. Skutečně vymazlené atmosférické izometrické RPG s tahovými souboji v post-apokalyptickém světě je něco, po čem naše hráčská srdce lační již dlouho. Poslední pokusy o úspěch na tomto poli sice rozhodně nepatří k nejhorším, ale je to právě Wasteland 2 v čele s Brianem Fargem, kdo má potenciál nakopat zadek konkurenci a nás hráče naopak na zadek posadit. Teď už jen zbývá dotáhnout projekt do zdárného konce a kromě plynulé hratelnosti také přijít se zajímavým vyprávěním – aspekt, ve kterém třeba právě třetí Fallout výrazně kulhal.

Jenže slova naladí jen fantazii – a pokud jste tak již neučinili, koukejte si prohlédnout ony záběry ze hry na vlastní pěst a plnými doušky nasávat neutěšenou atmosféru blízké staromilské budoucnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama