Castlevania: Lords of Shadow 2 Článek Castlevania: Pánové stínů

Castlevania: Pánové stínů

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

12. 6. 2012 22:00 1
Reklama

Na podzim roku 2010 se dočkala klasická série Castlevania restartu v ambiciózním titulu Lords of Shadow. Mix tradiční hratelnosti s moderním otevřenějším prostředím a stylovými boji zabodoval u recenzentů (Jirka Pavlovský na Hrej udělil poctivou sedmičku) i hráčů, a tak může příběh Pánů stínu pokračovat, a to hned na dvojí způsob. Na Xboxu 360 a PS3 vyjde v roce 2013 Lords of Shadow 2, majitelé handheldu 3DS se dočkají vlastních Lords of Shadow – Mirror of Fate. Zatímco druhý díl se prezentoval výhradně efektním oznamovacím trailerem, handheldový „mezidíl“ byl na E3 k dispozici i v hratelné verzi. Mluvit v souvislosti s temnými, upírskou tematikou prosáklými Castlevania tituly o „světlé budoucnosti“ se tak docela nehodí – ale přesto E3 dojmy nutí k optimismu.

Lords of Shadow 2: epický premiérový trailer

Tříminutové video z Castlevania: Lords of Shadow 2 ukazuje velké plány tvůrců z Mercury Steam. Scéna jako vystřižená z Pána prstenů nachází hlavního hrdinu jedničky, Gabriela Belmonta, na balkoně svého sídla vstříc nepřátelské armádě. Po proměně v temný stín se Gabriel vrhne do víru boje a postaví nejen obyčejným humanoidům, ale i obřímu golemovi. V závěru efektního traileru je pak naznačeno, že vedle Gabriela a jeho drákulovské linie se dočkáme i další postavy (mohl by to být Drákulův syn Alucard).

K velkým Lords of Shadow 2 vyplynuly už jen dílčí informace. Tvůrčí tým se dušuje, že vývoj probíhá souběžně pro X360 i PS3 a hra tak nemá preferovanou platformu. Prozatím to také vypadá, že Lords of Shadow 2 nevyjdou na Wii U, což je vzhledem k podpoře Nintenda tvůrci z Mercury Steam poněkud nečekané. Na oficiálním webu hry se pak objevil stručný odstaveček k příběhu, který hovoří o návratu oslabeného Drákuly, který musí čelit prastaré hrozbě a získat zpět svou někdejší moc – klíč k ní leží uvnitř rodného hradu...

Castlevania: Lords of Shadow 2 bude podle všeho ještě velkolepějším a zřejmě také otevřenějším příspěvkem do Belmontovské ságy. Přesné datum vydání není známo, ale mělo by to být v průběhu roku 2013.

Lords of Shadow: Mirror of Fate – zaostřeno na Belmonty

Děj 3DSkového mezidílu Mirror of Fate se soustředí na rod Belmontů. První hratelnou postavou bude Trevor Belmont, rytíř Bratrstva světle a syn Gabriela – hlavního hrdiny původních Lords of Shadow. V ději, který se bude odehrávat 25 let po událostech prvního dílu, se Trevor vydá pomstít smrt své matky a dostane se do křížku s otcem, který se po letech v exilu vrátil a usídlil v tajemném hradě. Ten, kdo kdysi býval Gabrielem Belmontem, se nyní stává mocným upírem Drákulou – a vyhlašuje válku Bratrstvu, čímž dává vhodnou záminku k epickému rodinnému zkřížení mečů. Celé to ale bude zamotanější – seznam hratelných postav totiž obsahuje hned čtyři „kusy“: potvrzen je Simon Belmont, Trevorův syn, a z předchozích dílů Castlevanie známý Alucard.

Mirror of Fate bude skutečně dějovou mezistanicí na trase od Lords of Shadow ke druhému dílu. Tvůrci se nicméně dušují, že nebude nutné znát události z Mirror of Fate pro plné pochopení Lords of Shadow 2 – a dodávají, že se handheldový díl soustředí zejména na příběh rodu Belmontů, zatímco velké pokračování se zaměří na Drákulu. Herně se v Mirror of Fate přesouváme do dvou rozměrů, respektive do bočního 2,5D pohledu. Přitom ale autoři nechtěli rezignovat na náročnější hratelnost, zejména pokud jde o bojový systém. Dojmy z E3 dema hovoří za vše: i obyčejný kostlivec nepadne na jedinou ránu bojovníka ve stylovém plášti. Hráč bude využívat různých zbraní a pomůcek (v úvodní sekvenci E3 videa je to třeba bumerang, časem oblíbený bič nebo řetěz) i bojové akrobacie, postupně se hrdina naučí více speciálních úderů a komb.

Dalším zdůrazňovaným prvkem je průzkum prostředí. Exploraci by měla usnadnit přehlednější mapa na spodním displeji 3DS. Přitom otevírání nových lokací nebude souviset (jak to bylo pro kapesní Castlevanie typické) s objevováním power-upů a schopností hrdiny, ale bude svázáno s hrdiny – do některých míst se zkrátka půjde podívat jen s některými.

Jak vyplývá i z rozhovoru s producentem Davidem Coxem: je třeba brát Mirror of Fate nikoli jako poklonu klasickým 2D dílům, ale původní, nový příspěvek do světa Castlevanie. Vzdává se totiž některých tradičních prvků a představuje komplexnější, náročnější bojový systém i otevřenější prostředí. V lákavém grafickém kabátku by to mohla být jedna z her, které budou dělat Nintendu 3DS čest. Mirror of Fate vychází exkluzivně na tento handheld na podzim letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama