Tvůrci Get Even neumí určit žánr vlastní hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Tvůrci Get Even neumí určit žánr vlastní hry

Tvůrci Get Even neumí určit žánr vlastní hry

David Plecháček

David Plecháček

1. 3. 2017 13:50 3
Reklama

Get Even nás začíná zajímat čím dál více. Ačkoliv se jeho vize v průběhu let výrazně změnila, každá další zpráva, která se objeví, se nám zamlouvá. Už na začátku roku jsme jej zařadili po bok Echo do role her, které letos mohou příjemně překvapit. Možná vás proto překvapí, že nás potěšila i zpráva, že vývojáři z The Farm 51 nedokázali potenciálním vydavatelům vlastně říct, co za žánr ve skutečnosti dělají.

Dlouhou dobu jsme nevěděli – a možná to nevíme ani teď – co od našich sousedů čekat a o čem Get Even nakonec bude. V roce 2014 se mluvilo střílečce a o smazání „uměle vytvořené“ hranice mezi single a multiplayerem. Poté se tvůrci o slovo přihlásili až loni v srpnu v rámci kolínského Gamescomu, kdy se pod projektem začalo podepisovat i Bandai Namco a kdy se ukázalo, že z akční střílečky se pomalu stává psychologický horor.

Jenže označit celý projekt právě za „střílečku“ nebo za „psychologický horor“ není tak snadné. Jak s odstupem přiznává producent Lionel Lovisa, studio z tohoto důvodu nedokázalo získat pro projekt velkého hráče. A jak vyjednávání s vydavatelstvími vypadalo? Lovisa jej popisuje nějak takto: „Takže je to střílečka? First-person střílečka?“ ptali se obvykle zástupci ze stran nějaké ze společností. „Ne,“ odpovídali tvůrci. „Takže je to hororová hra?“ „Ne, není. Z té hry udělat horor nechceme.“

A takhle námluvy probíhaly až do okamžiku, než došlo na Bandai Namco. Lovisa a výtvarný ředitel hry, Wojciech Pazdur, museli vydavatele přesvědčit, že hlavním záměrem tvůrců je své hráče rozplakat. A to na tuto společnost platilo. Kdybychom ale chtěli Get Even nějak popsat, částečně bychom opravdu museli sáhnout po variantě A, tedy po střílečce, ale i po variantě B, po hororu, a spolu s tím po systémech, které známe z Condemned, Gone Home, Manhunt, něco málo je i z Assassina nebo z Batmana od Rocksteady.

Že se vám to nezamlouvá a zní to zvláštně? Máte pravdu. Jenže když se to všechno obalí do hezkého hávu, mohla by z toho vzniknout zajímavá všehochuť. Ačkoliv se novinka bude halit do odstínů hnědé a šedé, i tak bychom se měli na co těšit i po grafické stránce. I to říká zmíněný producent Lionel Lovisa. Prozradil, že studio využívá techniku fotogrammetrie, díky níž mohou ve studiu relativně rychle vytvořit lokace nebo assety podle reálných předobrazů. „Některým lidem se to líbí, jiní tuto technologii nemají rádi,“ přiznává zástupce The Farm 51.

IGN, které se hrou mohlo strávit asi dvě hodiny hraní, ale říká, že nejsilnější stránkou hry je její ozvučení. Základem jsou prý samotné zajímavé a dobře namluvené dialogy, které se mísí až s nezvyklým tichem, což hře dodává její atmosféru. Zdá se, že právě na ní Get Even stojí a padá. Nástin příběhu totiž nevypadá zle, ale v mnoha ohledech působí jako jedno velké klišé.

Podíváme se v něm do starého blázince (předobrazem je komplex v polském městě Owińska), hlavní hrdina si nic nepamatuje, ale díky speciálnímu zařízení se může vydávat dále do svého podvědomí, aby zjistitl, kdo je bombami opásaná dívka, kterou se snažil zachránit, ale neví, jak to s ní dopadlo.

Hra bude sázet i na souboje a evidentně si leccos bere z původního konceptu. Vaším nejlepším společníkem v tomto ohledu bude CornerGun, puška, která umí střílet za roh a díky termoobrazovce vám i ukáže, co se za ním skrývá. Využívat byste měli i vlastní smartphone, který poslouží ke skenování prostředí a k řešení větších či menších puzzlů. No a Cole Black, hlavní hrdina hry, bude po vzoru zmíněného Batmana replikovat i místa činů, aby se mohl v hledání pravdy posunout dál.

Nezní to špatně, že? Ve vzduchu ale visí otazník, čeho jsou v polském studiu schopní. NecroVisioN, jeho prequel Lost Company nebo Painkiller: Hell & Damnation byly veskrze průměrné hry, ale jejich poslední počin, Deadfall Adventures, v recenzích propadl. Snad se pochlapí. Uvidíme ještě před E3. Po letech ve vývoji vyjde Get Even 26. května na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama