Horor Pátek třináctého brzdí konzole
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Horor Pátek třináctého brzdí konzole

Horor Pátek třináctého brzdí konzole

Jiří Bigas

Jiří Bigas

24. 1. 2017 12:52
Reklama

Pokud se stejně jako my těšíte na horor Friday the 13th: The Game, dost možná si kladete otázku, kdy konečně hra vyjde. Co autorům trvá tak dlouho? Hráči na PC mohou vzít zavděk alespoň podobným počinem Dead by Daylight, ale Pátek třináctého stále nikde. Vývojáři se k tomu vyjádřili v dlouhém příspěvku na oficiálním fóru.

Friday the 13th: The Game má předběžné datum vydání stanovené na první čtvrtletí letošního roku. Míří na PC i PS4 a Xbox One. A právě konzole jsou hlavní příčinou, proč ještě hra nevyšla. Celý příspěvek nemá smysl tlumočit, je velice obsáhlý a procesu se věnujeme velmi detailně. Nám postačí vypíchnout z něj to hlavní.

Wes Keltner v něm vysvětluje, že vydání brzdí proces certifikace na konzolích. Build, který je vhodný jako kandidát na vydání, musí být odeslán Sony i Microsoftu ke schválení. Tento proces je hodně zdlouhavý a interní týmy testují hry opravdu podrobně, aby splňovaly vše, co mají. I kdy to občas navenek tak nevypadá. Důležité je přitom podotknout, že se neposuzuje ani tak kvalita hry samotné, jako to, zda obsahuje všechny nezbytné náležitosti a řídí se všemi regulemi výrobců konzolí.

Celý postup navíc komplikuje fakt, že třeba Sony má podle Keltnera v každém teritoriu trochu jiné požadavky. Schvaluje se tak zvlášť verze pro Severní Ameriku, Evropu, Japonsko i zbytek Asie. A neplatí vždy že to, co projde třeba v USA, pustí Sony i v Japonsku.

V případě Microsoftu zase musejí vývojáři stále zohledňovat například podporu Kinectu, jakkoli zařízení jako takové už ani výrobce nijak netlačí. Jde ale o to, aby uživatel mohl během hry třeba vydat hlasový pokyn a uložil se obrázek nebo video. Z mnoha jiných podobných případů ale víme, že se řeší třeba i to, jak vypadá menu nebo nápověda, jak probíhá ukládání pozic a také to, co se při něm na obrazovce píše. Prostě detaily, které si běžný spotřebitel ani nemusí uvědomit.

Pokud vás zajímá zákulisí takového schvalování, přečtěte si celý příspěvek na fóru. Nám by ale mělo stačit ujištění, že jakmile hra projde procesem a dosáhne gold statusu, měl by nás od vydáni dělit přibližně už jen měsíc. V každém případě mi přijde fér, že vývojáři neslibují přesné datum, dokud si jím sami nejsou jistí. Jakkoli uznávají, že je nebaví stále vágně slibovat začátek roku 2017.

Kultovní hororová série z osmdesátých let, jejímž “maskotem” se stal sériový vrah Jason Voorhees, se vrací v oficiální hře poprvé od roku 1989. První hra vyšla přitom už v roce 1985. Novinku pohání Unreal Engine 4 a pyšní se asymetrickým multiplayerem, v němž sedm hráčů v roli potenciálních obětí čelí poslednímu hráči v roli běsnícího zabijáka.

Projekt původně vznikal jako nezávislá pocta slasherům pod jménem Slasher Vol. 1: Summer Camp, nicméně se pro něj podařilo získat podporu režiséra prvního dílu a nakonec i oficiální licenci. S pomocí crowdfundingu se autorům povedlo hře zajistit další finance. Po vydání multiplayerové části by se hra mohla dočkat i singlu, který by vyšel separátně. Nejdříve však v létě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama