Proč nakonec nebudou LawBreakers zdarma
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Proč nakonec nebudou LawBreakers zdarma

Proč nakonec nebudou LawBreakers zdarma

David Plecháček

David Plecháček

7. 11. 2016 13:15 3
Reklama

Je toho moc. Začalo to s Battleborn, pak přišel Overwatch, v early access už jsou Paladins, o slovo se také přihlásí Paragon, a tomu všemu nasadí korunku LawBreakers. Je toho opravdu až příliš. Počínaje hrami za plnou cenu, konče těmi zdarma.

„Herní průmysl funguje stejně jako jakýkoliv jiný. Jednou to jsou zombie filmy, hned na to prozkoumáváte vesmír. Tak se to holt někdy děje, že se kreativní lidé vezou na té samé vlně,“ popisuje vedoucí designér hry LawBreakers Dan Nanni, která vzniká ve studiu Boss Key v čele s Cliffem Bleszinskim. „Všichni sice pracujeme pro odlišné vývojáře, ale všichni přemýšlíme nad stejnými věcmi. To platí pro Blizzard, Gearbox a i všechny ostatní,“ komentuje nastalou situaci.

Všichni tito lidé hrají hry a všichni si naráz všimli, že je na trhu mezera, a tak se rozhodli ji zaplnit. Jak Nanni říká, multiplayer je mezi hráči populární, a tak si i u LawBreakers řekli: „Pojďme vytvořit hru, která je jen o hraní online.“ Jenže na takovém trhu pak musíte přijít s něčím, co vás odlišuje.

Pro LawBreakers by to mělo být vertikální zasazení. „Hrajeme si s gravitací. Není to jen o běhaní kolem dokola, ale v LawBreakers doslova létáte. Ta hra je tímhle prvkem totálně odlišná od jakékoliv konkurence,“ dodává. To se pochopitelně odráží na tom, jak se hra hraje, na jednotlivých schopnostech a rolích. „Není to klasický koncept kámen-nůžky-papír kdy jedna postava automaticky získává výhodu nad jinou, ale naší hru přirovnáváme k fotbalu. Každý hráč může dát gól, jen má dispozice být lepší v nějakých jiných ohledech,“ podotýká Nanni. Právě za to dříve CliffyB kritizoval především Overwatch.

LawBreakers měli bojovat také cenou. Jenže z plánovaného free-to-play modelu nakonec sešlo. Proč vlastně? Nanní to klade za vinu množství nápadů, které chtěli vývojáři přidat: „Vždycky jsme se pak museli zastavit a přemýšlet, jak to skloubit s free-to-play modelem. Vždycky to skončilo vytvořením neprostupných zdí, nemohli jsme si hodit kostkou, a některé návrhy přijmout a jiné ne. Nemohli jsme ani skončit jako pay-to-win hra, nechtěli jsme, aby byla o grindování, zkrátka všichni museli mít přístup ke všem věcem ve stejný čas.“

Jediné východisko bylo nastavit jednotnou cenu. Studio nebude nutit hráče do nějakých DLC, protože nic takového nebude. Nanni říká, že všichni zaplatí jen jednou, dostanou všechny mapy i všechny herní režimy. „Všichni hrají na tom samém bojišti,“ komentuje nastavenou politiku. Bohužel dočasně jen na PC. „Jsme malý tým, a kdybychom chtěli vydat hru na více platformách, nějaké zaměstnance bychom na to museli vyčlenit.“

Jak ale dodává, nikdy neříkej nikdy. Zatímco se značka etabluje na PC, mohou vývojáři pomalu přesunout své prostředky a začít pracovat na verzích pro konzole. Na závěr se sluší dodat, že LawBreakers vyjdou do konce roku, byť konkrétní datum neznáme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama