Známe datum vydání i cenu Oculus Touch
Dlouho očekávaná i odkládaná periferie Oculus Touch doplňující virtuální realitu Oculus Rift konečně obdržela datum vydání i cenu. Obojí na tiskové konferenci jménem Oculus Connect 3 představil šéf společnosti, Brendan Iribe.
Dvojice ovladačů (jeden do levé, druhý do pravé ruky) přijde hráče na 200 dolarů, tedy zhruba na necelých 5 tisíc korun. Předobjednávky se otevřou 10. října a přednost prý dle předchozích slibů skutečně dostanou ti, kteří si v minulosti předobjednali i Oculus Touch. Takoví hráči však budou této příležitosti muset využít (a tím tedy i ovladač zaplatit) nejpozději do 28. října. Samotné datum vydání pak připadá na 6. prosince a Oculus Touch se tak popere o své místo na trhu ještě v rámci této vánoční sezóny.
Všichni předobjednávající navíc obdrží také dvojici nových her – Sports Challenge a The Unspoken, kde druhá jmenovaná představuje titul od týmu Insomniac Games, tvůrců zběsilé akční jízdy Sunset Overdrive. V době vydání Oculus Touch by pak mělo být k dispozici hned celkem 35 her kompatibilních s touto periferií.
V základu bude Oculus Touch vhodný pro minimální pohyb, například v sedě, pokud byste ale plánovali pobíhat po obývacím pokoji, tak bude zapotřebí dokoupit minimálně jeden další senzor.
Celkem vysokou cenu periferie nadále doplňuje již tak relativně přemrštěná cenovka headsetu (ta u nás může dosahovat až hodnoty 20 tisíc korun) a především dodatečně dodávané senzory, jež jsou nezbytné pro hraní ve větších prostorách. To v praxi znamená, že v základu bude Oculus Touch vhodný pro minimální pohyb (sledovaný pouze dvojicí dodávaných senzorů), například pro hraní v sedě. Pokud byste ale plánovali pobíhat po obývacím pokoji, tak bude zapotřebí dokoupit minimálně jeden další senzor. Ten přitom přijde na dalších 79 dolarů, tedy v přepočtu na zhruba 1 900 korun.
Každopádně co se výbavy samotného ovladače týče, tak tento nabídne v páru analogové páčky, analogové tlačítko a dva knoflíky klasické. Navrch by měl být ovladač schopen i reagovat na pozici prstů a rozeznat tak základní pózy rukou, mezi něž patří například ukazování či mávání.
Tím však novinky okolo hardwaru nekončí a další a pravděpodobně ještě zajímavější novinku představil sám Mark Zuckerberg, CEO Facebooku, který Oculus v roce 2014 koupil. Ten oznámil vývoj hned další verze Oculus Rift, která však bude podstatně odlišná a slibuje vyplnit mezeru na trhu mezi stávajícím a náročným Oculus Riftem a nenáročným Samsung Gear VR.
Tento nový Oculus by navíc měl být nezávislý na jakémkoli dalším hardwaru a nebude tedy vyžadovat ani žádné dodatečné senzory, ani připojení k počítači. Mělo by tedy jít o samostatnou jednotku a snad i s menší cenovkou. V současnosti se zařízení nachází ve fázi funkčního prototypu a Facebook s Oculusem prozatím pouze testují, čeho mohou s podobným zařízením docílit. Jakékoli sliby tedy prozatím nejsou na pořadu dne.
Další Oculus je tedy zatím hudbou pravděpodobně vzdálené budoucnosti, co by se nás však týkat mělo již brzy, je snížení hardwarových nároků stávající verze přilby. Snížení tvůrci docílili za pomocí něčeho, co poněkud vágně označili jako „Asynchronous Spacewarp“. Těžko říci, co se si pod tím máme vlastně představit, nicméně nároky se snížily a jsou následující:
OS: Win 8 a novější (původně Windows 7)
Procesor: Intel i3-6100 nebo AMD FX4350 (původně i5-4590 a lepší)
Paměť: 8 GB (nezměněno)
Připojení: HDMI 1.3 kompatibilní (nezměněno), 1x USB 3.0, 2x USB 2.0 (původně 2x USB 3.0)
Grafická karta: Nvidia 960 (původně Nvidia 970 nebo AMD 290)
Novinek se zkrátka objevilo velké množství a tyto se týkají pouze hardwaru. V centru dění však stále zůstává hráč samotný a tisková konference se i právě proto nadále věnovala pochopitelně i samotným hrám. Mezi ty zamířilo několik novinek a exkluzivit, těm se už ale budeme věnovat v samostatném článku.