Sega přiznává chyby v éře Nintenda Wii
Co bolí, to přebolí. Možná tím se řídí i velké společnosti, a tak až s postupem času přiznávají, že se ne vždy v minulosti chovaly tak, jak měly. Nedávno tu bylo přiznání EA, teď tu mámě něco podobného od Segy.
„Byli jsme tak trochu prospěcháři. Podepisovali jsme spousty titulů a dělali jsme zkrátka věci, ve kterých jsme nebyli dobří,“ popisuje minulost ředitel evropské divize Jurgen Post. Jmenujme hry, jako jsou Stormrise, Viking: Battle of Asgard, Condemned, Planet 51 nebo The Golden Compass, které vycházely v nevalné kvalitě. Finančně taková taktika po čas fungovala, ale reputace Segu nakonec předstihla.
„Existovala doba, kdy jste mohli prodat hodně produktů, například na konzoli Wii, ale takový trh už je dávno pryč. Dnes, když chcete přežít, se musíte na kvalitu soustředit. Chceme naší firmu vrátit do těchto vod, vytvářet hry, které jsou dobré a mají dlouhou trvanlivost. Tehdy jsme se dostali na dno. Abychom naši společnost restartovali, potřebujeme si nastavit novou strategii, a ta se nám začíná vyplácet,“ komentuje Post rozdílnou situaci před lety a teď.
Sega si určila nové priority. Od roku 2012 se zaměřila na tři klíčové série - Sonic, Football Manager a Total War. Hned o rok později koupila studio Relic spolu se značkami Company of Heroes a Dawn of War. „Musíme si vytvořit nové pilíře. Říkáme tomu Sega Searchlight. Hledáme nové možnosti, hry, které by se těmi pilíři mohly stát. Neustále hledáme nový obsah. Máme IP, které neustále rostou - ať už je to Football Manager, Total War nebo Dawn of War. Chceme kolem nich vystavět nový obchodní model, ať už jde o merchandising, filmy... Jak říkám, stále hledáme nové možnosti. A jsme v tom vážně dobří.“
Zároveň Sega navázala spolupráci s Koch Media, které se stará o vydávání fyzických kopií her. Jak Jurgen Post říká, Sega už nedělá volby mezi vydáním krabicové verze nebo digitálním prodejem. Záleží na publiku. „Total War: Warhammer jsme vydali krabicově, ale třeba Motorsport Manager (novinka od britského studia PlaySport, pozn. red.) je nový titul a tak vyjde zprvu pouze digitálně.“
Zda se Sega vrátí na herní výsluní ukážou následující roky, nakročeno má ale slušně. Studia typu Relic nebo Creative Assembly jsou zvučnými jmény, a tak záleží pouze na výsledné kvalitě jejich počinů. Přejeme jim v tomto ohledu samozřejmě co nejlepší.