Upgrady konzolí mohou být problémem
Možnost zkrácení životního cyklu konzolí a představení jejich možných hardwarových upgradů je velkým tématem poslední doby. Reakce hráčů jsou jedna věc, nyní se ale dozvídáme zajímavé informace i z druhé strany barikády, tedy od samotných vývojářů.
Na toto palčivé téma se rozhovořil Greg Zeschuk, který s Rayem Muzykou před 21 lety založil studio Bioware. Oba dva zmiňovaní sice již Bioware v roce 2012 opustili, jejich zkušenosti z nich ale i nadále dělají matadory herního průmyslu a vývojáře, jejichž slovo má váhu.
Zeschuk z možnosti například takového mocnějšího PS4 rozhodně nadšený není a tvrdí, že něco takového by mohlo být velkým problémem. V souvislosti s tím vzpomíná na vůbec první Xbox, který byl dodáván s několika různými DVD mechanikami, každá s lehce odlišnými vlastnostmi a výkonem. A že to bylo znát, to lze doložit i tím, že řada majitelů původního Xboxu prohledávala bazary a hledala mechaniky od konkrétního výrobce.
A právě myšlenka odlišného hardwaru je něco, co je podle Zeschuka zcela šílené. Ryze logické uvažování mu může dát jen za pravdu – dvojí hardware znamená více angažovaných vývojářů, více práce. Uzamčená platforma má vedle toho tu nespornou výhodu, že se s ní vývojáři učí časem pracovat čím dál tím lépe. Pokud se ale pozornost roztříští mezi více hardwarových verzí jediné konzole, tak se tato nesporná výhoda konzolí otřásá v samotných základech.
Inu, uvidíme, jak se celá kauza vyvine. Zatím víme jen to, že Sony o něčem takovém pravděpodobně uvažuje, především v souvislosti s virtuální realitou. Microsoft však zřejmě nikoli, ale byl to právě Microsoft a potažmo Phil Spencer, kdo tuto kauzu na počátku vlastně nastartoval.