Persona 5 se snaží o změny v rámci série
Interaktivní filozofie pro mladé, alias RPG série Persona, se letos dočká vydání pátého dílu, který se navzdory rokům ve vývoji fanouškům odhaluje velice pomalu a opatrně. Nové informace z březnového čísla oficiálního Persona časopisu přeložil server Siliconera.
Zatímco se třetí díl Persony věnoval smrtelnosti a odkazu našeho života, a čtvrtý falešným tvářím, které nasazujeme při kontaktu se společností, v páté Personě se setkáme s postavami, které jsou různými způsoby uvězněné ve svých životech. Ve hře se postavy budou snažit rozbít pomyslné okovy a vymanit se ze svých vězení, do kterých se dostaly za nešťastných okolností.
Stále to vypadá, že parta hratelných postav bude o něco menší než v posledních dílech. Kromě protagonisty a jeho Persony Arsèna se bude hratlený tým skládat z minimálně čtyř dalších postav. Ryuji Sakamoto je dobrosrdečný grázlík, který hlavního hrdinu stáhne na cestu přízračného zloděje. Jeho Persona je Captain Kidd. K nim se přidá blonďatá Ann Takamaki, původem z Ameriky, která se v Japonsku cítí osamocená. Její Persona je femme fatale Carmen. Maskotem týmu je kouzelná kočka Morgana, která se v branži přízračných zlodějů už nějakou chvíli pohybuje a partě bude předávat své zkušenosti. Její Persona je svalnatý Zorro a ohledně jejího skutečného pohlaví autoři záměrně mlží. Partu alespoň momentálně uzavírá Yusuke Kitagawa, talentovaný, ale excentrický student umění, o kterém toho moc zatím nevíme.
Ve hře se parta středoškoláků dozví o možnosti cestovat do podivného Paláce, místa, které se nachází v srdcích všech lidí. Zde na povrch proniknou jejich zlobivé stránky a hrdinové se promění v přízračné lupiče. S Morganou po boku se rozhodnou, že budou pronikat do srdcí cizích lidí, aby z nich ukradli zlé úmysly.
Tvůrci si zvolili hru zasadit do Tokia, protože se jim líbil nápad rozehrát loupežné drama v realistickém zasazení. I přesto budou hrdinové podnikat výpravy do druhého světa, které budou představovat tradiční dungeony. Vývojáři potvrdili, že i tentokrát budou prvky úrovní částečně automaticky generované, ale úrovně jako takové se budou od předchozích dílů i od sebe navzájem velmi lišit. Každá úroveň by měla být jiná s různými zábavnými prvky.
Do hry se v jiné podobě vrátí systém podobný Social Link. V předchozích dílech hráči měli možnost navazovat vztahy s postavami ve svém okolí, které jim potom umožňovaly lepší tvorbu vlastních Person. Vývojáři by rádi v tomto ohledu učinili ještě další krok vpřed a učinit mezilidské vztahy pro hráče ještě důležitější.
Persona 5 by měla letos v létě vyjít v Japonsku na PS4 a PS3 a do konce roku i na západě. Tedy alespoň v Americe, neboť o evropské verzi Atlus zatím nemluví.