"Vývoj mých her není dlouhý a předražený"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "Vývoj mých her není dlouhý a předražený"

"Vývoj mých her není dlouhý a předražený"

Jiří Bigas

Jiří Bigas

15
Reklama

Hideo Kodžima se konečně alespoň trochu rozpovídal na konto svého nového projektu. Při příležitosti akce DICE 2016 se nechal slyšet, že si přeje, aby se novinka stala něčím, co nebude omezené rámcem videoher. Vedle toho se ohradil proti tvrzení, že jeho projekty jsou příliš nákladné a zdlouhavé.

Autor série Metal Gear se podle svých slov rozjetí další série rozhodně nebojí, i když zatím nemůže vědět, zda se z nové IP stane. “Ale chci udělat něco, co bude mít dostatečný vliv, aby se z toho mohla stát série,” uvedl Kodžima. Nové postavy a svět by podle něj mohly posléze zasáhnout další odvětví, jakými jsou anime nebo manga. Nová hra by tedy měla být dostatečně bohatá na to, aby se mohla dále rozvíjet a rozrůstat.

Kromě toho se nechal Kodžima slyšet, že představa, že dělá příliš dlouho příliš drahé hry, je podle něj mylná. Vždy údajně dodržel slovo, pokud jde o rozpočet a harmonogram. Za jeho odchodem z Konami by tak neměla, jak se zdá, být všeobecně vžitá představa, že je tak trochu neřízená střela, která si dělá, co chce, natahuje vývoj a utrácí miliony jako na běžícím pásu. Alespoň podle toho, jak sám sebe Kodžima vidí.

“Hodně lidí říká, že jsem utratil příliš mnoho peněz a potřeboval příliš mnoho času, ale to je mylná představa,” tvrdí Kodžima. “Můj poslední projekt (Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) se zpozdil asi o pět nebo šest měsíců, ale vždy jsem dodržel slovo, pokud šlo o harmonogram a rozpočet. Potřebuji tři až čtyři roky, abych udělal hru, ale to je v plánu od samého začátku,” dodal.

Vysvětlil přitom, že jeho osobní zapojení do mnoha aspektu vývoje a marketingu je důvodem, proč vývoj a vydání jeho titulů trvá tak dlouho. “Potřebuji mnoho času, protože sám tvořím teasery, plakáty i obaly,” uvedl. Japonští tvůrci jsou podle něj známí svým volným přístupem k termínům, ale to údajně není jeho případ. Není rád, když ho lidé takto škatulkují. “Jsem režisér i producent, takže musím hlídat rozpočet i produkci,” doplnil.

Závěrem dodal, že spolupráce se Sony, s níž se spojil při tvorbě příštího projektu, mu poskytuje veškerou potřebnou tvůrčí svobodu. Japonský výrobce prý nijak nekontroluje, co Kodžima dělá. Byla to podle něj součást dohody, kterou uzavřeli, a Sony herního designéra a jeho práci zcela respektuje.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama