Interplay ruší fan-remake Descentu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Interplay ruší fan-remake Descentu

Interplay ruší fan-remake Descentu

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

14. 10. 2014 07:26 1
Reklama

V devadesátých letech mnoho hráčů propadlo klaustrofobickému kouzlu letecké sci-fi střílečky Descent, která hráče uvrhla do stísněných, leč plně trojrozměrných chodeb podzemních dolů, ve kterých se vzbouřili roboti.

Fanoušci se rozhodli hru oživit vlastním remakem, který pod jménem Sol Contingency měl tento měsíc dostat hratelné demo a následovně vstoupit na Kickstarter. Jenže do plánu vstoupil vlastník license, studio Interplay, které si hru odkazující na jejich značku nepřálo a nakázali indie vývojářům projekt ukončit.

Tým za Sol Contingency navrhl o záležitosti vyjednávat, ale Interplay se behěm tří týdnů nevyjádřili, a tak nezávislým vývojářům zbývá buď projekt ukončit, nebo hru upravit tak, aby byla právně nepostihnutelná.

Hratelná demoverze Sol Contingency se tak nejspíše odsouvá na neurčito, ale záběry ze hry již existují z květnové verze.

Vedoucí projektu Maxmillian Schulz na stránkách hry napsal: „Interplay může vlastnit prává na Descent, ale nevlastní práva na 6DoF (6 degrees of freedom - možnost volného pohybu v prostoru), na střílečky z prvního pohledu nebo na hru ze strašidelného stísněného prostředí,"

„Uvědomili jsme si, že všechno, k čemu vlastní práva, je nakonec pouze kosmetické. A ačkoliv jsme smutní, že se musíme zbavit těchto ikonických archetypů, přijdeme s novými roboty, příběhem, loděmi, úrovněmi a možná i novými zbraněmi a jmény, abychom se dostatečně odlišili od trademarkovaných částí, které si Interplay tak chrání."

Sol Contingency tedy nekončí, jen ho momentálně čeká facelift. Jednání Interplay však vyvolalo mezi hráči vlnu nevole a o kauze se píše v zahraničních herních médiích. Uvidíme tedy, jestli Interplay nezmění postavení vůči fanouškovské hře nebo alespoň nevysvětlí své drastické jednání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama