activision-spousti-cinske-call-of-duty
Novinka Activision spouští čínské Call of Duty

Activision spouští čínské Call of Duty

Ondřej Švára

Ondřej Švára

15. 1. 2013 12:29
Reklama

Nedávno jsme psali o tom, jak si Číňané libují v multiplayerových hrách a nyní přinášíme důkaz o tom, jak toho chtějí západní firmy využít. Activision totiž právě spustil Call of Duty Online - čistou multiplayerovku, kterou si sice v průměru zahraje každý pátý člověk na Zemi, ale vždycky to bude Číňan. Nikde jinde než za rudou oponou totiž COD: Online nevyjde.

COD: Online je free-to-play onlinovka určená pro PC platformu. Číňané totiž jednak kvůli cenzuře trhu prakticky neznají herní konzole a jednak také nejsou zvyklí za hry platit. Cokoliv navíc, co by do hry chtěli dostat získají za mikrotransakce.

Activision vlastně neměl jinou volbu než tuto jedinou a správnou. PC hru s retailovou cenou by sežralo pirátství, ale s dolarovými mikrotransakcemi se mu na obrovitém trhu prakticky okamžitě vrátí veškeré náklady na výrobu hry.

Ty ostatně nemohly být kdovíjak velké. COD Online není nic jiného než jen splácanina multiplayerových map na bázi Modern Warfare 3 se starým enginem. Konečně ani systém mikrotransakcí není pro Activision nový. Hru musel jen uzpůsobit potřebám nového trhu, například vytvořit čínský systém klientů.

Provoz hry bude zajišťovat telekomunikační konglomerát Tencent. Ten v Číně provozuje již nemalé množství onlinovek, z nichž některé se s Call of Duty dokonce utkají v těžkém konkurenčním boji. Jde například o hru CrossFire, která je označována za typickou střílečku pro masy (ale co není v Číně pro masy?). Tencent se proto snaží Call of Duty nějak mediálně odlišit. Inzeruje ho jako akci určenou pro hardcorovější publikum. No věříte mu to?..

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama