The Secret World je obchodní tragedie
Norský Funcom rezignoval na velké hry. K tomuto rozhodnutí přiměly tvůrce někdejší adventury The Longest Journey slabé prodeje posledního titulu The Secret World. Do něj Noři vkládali velké naděje, protože jde o MMO, z něhož mohlo studio těžit peníze po dlouhou dobu podobně jako z Age of Conan. V ideálním případě by byl trvalým zdrojem financí pro jiné projekty.
Norům se ale potvrdilo, že moderní AAA hry je rizikový byznys, zvlášť masivní multiplayery. A podle toho dopadly také prodeje The Secret World za první měsíc od červencového launche. Hra našla pouze 200 tisíc majitelů. Jen pro srovnání - konkurenční Guild Wars, které včera vyšlo, si předobjednal milion lidí.
Napříště se Funcom hodlá věnovat projektům, které si vyžádají "méně času a peněz na vývoj" a budou vyvíjeny v užší spolupráci s komunitou.