Double Fine už má jeden milión dolarů!
Jak jsme vás informovali včera, studio Double Fine vedené zkušeným vývojářem Timem Shafferem požádalo skrze službu Kickstarter fanoušky o zafinancování vývoje old-schoolové point-and-click adventury.
V promo videu na profilu veřejné sbírky pak sám Tim Shaffer vysvětlil, proč potřebují alespoň 300 tisíc dolarů na vývoj hry a nejméně 100 tisíc na výrobu dokumentu. Netrvalo ani osm hodin a světe div se – 400 tisíc bylo na kontě. Tak to jsme nečekali, řekli si ve studiu a skrze "twíty" nestačili děkovat.
To však ještě netušili, co přijde dál: o sbírce informovala videoherní média po celém světě a do 22 hodin po startu se stalo něco, co vešlo do dějin videoher – veřejná sbírka na vývoj hry žánru, který je podle velkých vydavatelů dávno mrtvý, hodila neuvěřitelný jeden milión amerických dolarů!
Znovu musíme připomenout, že zbývá ještě celý měsíc do konce, a i když už suma neroste takovou rychlostí jako včera, stále stoupá (momentálně se pohybuje kolem 1,2 miliónů dolarů; přispět můžete zde).
Partičce kolem Shaffera se tak povedl vskutku husarský kousek, kterým ukázali vtyčený prostředníček všem vydavatelským společnostem. Zároveň pravděpodobně odstartovali revoluci ve financování her; dovolíme si totiž předpovědět, že podobnou cestu nyní po vzoru Double Fine zkusí i další vývojáři. Otázkou je, komu se to bez Tima Shaffera, Rona Gilberta a srdečného přístupu celého DF povede.