Kingdom Hearts II Článek Kingdom Hearts 2

Kingdom Hearts 2

lukbas

lukbas

25. 1. 2006 23:40 3
Reklama

Kdo by to byl řekl, že nápad spojit zdánlivě nespojitelné a to svět epické Final Fantasy s cartoonovým univerzem Walta Disneyho, může vůbec dopadnou dobře. Obojí vhozené do mixéru tak, aby z toho vznikla akční plošinovka s výraznými RPG prvky. To by nezvládl ani Martin Zounar se svým prima nádobíčkem. Každopádně dobrá věc se podařila. Square Enix přinesl zajímavou kombinaci žánrů, která nabízela uspokojení jak svátečním hráčům, tak i ostříleným pařanům. Pravda, původní KH mělo pár chyb a právě na ty se hlavně autoři s druhým dílem zaměřili. Po téměř čtyřech letech se tedy budeme moci vrátit mezi naše oblíbené kreslené a virtuální hrdiny, ačkoliv k našemu smutku bude znovu opomenuta klasika Potkali se u Kolína.

Taháme kačera.

Asi nic nezkazíme, když prozradíme, že by měla hra být rozdělena dvě časové linky. Začátek hry je totiž tvořen jakýmsi prologem. V něm nejen, že budeme hrát za jinou postavu, ale celá tahle část bude stavěna jako tutoriál, který nám objasní původní ovládání stejně jako nové prvky, abychom se poté přesunuli časem do současnosti. Vrátíme se opět do městečka na pomezí dne a noci, zvaného Twillight Town. Je rok po událostech dílu předchozího, ale opět se shlukují síly zla v podobě Heartless s čímž se bude muset náš známý Sora znovu popasovat. Proradný Hádes osnuje další plány a mladá Mulan je v nebezpečí. Jenže nic není tím, čím se na první pohled zdá být a skutečná hrozba může být úplně někde jinde. Zlanaříme tedy staré parťáky Donalda, Goofyho a další a vyrazíme za dobrodružstvím. Putováním po světě Kingdom Hearts narazíme na spousty známých postav z prvního dílu, které si střihnou drobné kameo, ale také dojde na úplně nové – byli jste v kině na Strašpytlíkovi? To vyznívá trochu děsivě, jelikož Disney má už svá nejlepší léta za sebou a jeho produkce posledních let je více než ubohá a to ještě ani nedošlo na srdceryvný animák o homosexuálních lemurech v rezervaci na Aljašce. Naštěstí to vypadá, že tvůrci mají opratě děje pevně v rukou. Nové budou také lokace, stejně jako minule, stylizované do některého z filmů. Dočkáme se tedy již známých světů jako je Alladinův nebo Herkulův s drobnými obměnami. Novými by pak měla být Kráska a zvíře, Lví král nebo právě Legenda o Mulan. Není povinností mít předplatné Kačera Donalda nebo Mickey Mouse. Nemusíte mít načteny všechny komiksy a nakoukána dobrodružství kačerů z Kačerova. Dějovou linkou můžou projít i Disneyho perem neposkvrnění hráči s tím, že si plně neužijí kouzlo jednotlivých světů a postav známých z televize či pláten kin. Našel by se vůbec někdo takový?

Království nebeské

V praxi původní KH vypadalo následovně: mezi akčními pasážemi, kdy vzduchem svištěly zbraně nejroztodivnějších tvarů a efektů, se muselo taky hopsat a klábosit. Do toho všeho sbíral náš hrdina další zbraně, brnění a také hlavně zkušenosti, díky nímž dostával nové a nové schopnosti. Jak bojové, tak i magické. Díky tomu záleželo jen na hráči jakou cestou se vydá a jaký herní styl mu sedne. Herní systém nebyl vůbec špatný a nabízel kvalitní kompromis mezi světy prosté arkády a tuhého role-playingu. Do druhého dílu však i on projde drobným faceliftem. Hlavně by mělo jít o systém komb, který bude více použitelný, ale stále user-friendly, takže veškeré speciální akce budou probíhat skrze jedno tlačítko – trojúhelník. Dočkat bychom se měli také týmových komb, kdy s využitím naších spolubojovníků budeme moci zasadit nepříteli mnohem větší a silnější zásahy. V poslední řadě by měl být Sora schopen morfovat do různých, silnějších variant sebe sama. Tedy po nasbírání dostatečného počtu magických orbů. Vizuálně budou Kingdom Hearts II ještě lepší. Hra má vypadat, jako byste sledovali nějaký opravdoví animák. Na tom bude mít podíl nejen nová animace postav, ale také vypilování grafického enginu. Scény budou nyní mnohem komplexnější a díky velkému množství nepřátel, objektů a světelných efektů mají být souboje mnohem působivější. Vyslyšena údajně byla i výtka ohledně kamerového systému, který v prvním díle tropil hlouposti. Manipulace s pohledem bude plně pod naší kontrolou. Jinak nemusíme snad zmiňovat kvalitní dabing a hudební soundtrack – několik použitých filmů se dočkalo nominace na Oscara právě za hudební doprovod -, o kterou se postará celá řada licencí. Soru by si měl opět střihnout opět Haley Joel Osment a stejně tak svůj comeback oslaví další hvězdy, známé z prvního dílu nebo levobočku pro Gameboy Advance. V Japonsku už jsou KHII k dostání. Evropa a Amerika opět, jak již je ostatně zvykem, musí ještě několik měsíců počkat. Čekání pro fanoušky bude jistě o to trýznivější, protože stále není řečeno přesné datum vydání a jak známe Square Enix - tihle kluci jsou prostě zvyklí dávat si na čas (vypadá to na březen).  Jedinou jistotu, kterou nyní máte, je ta, že když Kačer Donald něco kvákne, tak vám dáme hned vědět. Jinak zase musíme všichni čekat a čekat. Případně rychle skočit do nejbližší videopůjčovny a najít tam čerstvě vypuštěný druhý díl Bambiho. Bůh ochraňuj toho nebohého koloucha…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama