Zpětná kompatibilita je prý zpátečnická
Už dlouho víme, že nový Xbox nebude přehrávat disky s hrami ze starého Xboxu ani hry z XBLA. Šéf zábavní sekce Microsoftu Don Mattrick si z toho ale těžkou hlavu nedělá. Jednak ví, že souběžně s novou konzolí se ještě nějaký čas bude vyrábět 360ka a jednak razí tezi, že zpětná kompatibilita je nedůležitá. "Pokud chcete zpětnou kompatibilitu, myslíte opravdu zpátečnicky," řekl pro Wall Street Journal.
Vychází z interních statistik Microsoftu, které říkají, že jenom pět procent hráčů hraje na nové platformě hry z té staré, takže věnovat čas na zpětnou kompatibilitu je plýtváním silami vývojářů. Však ani konkurenční konzole PS4 nemá přímou zpětnou kompatibilitu. Sony ovšem díky cloudové technologii alespoň zpřístupní staré hry v digitální formě.
Don Mattrick je vážená postava herního průmyslu. Začínal v osmdesátých letech jako designér her vydávaných firmou Accolade. Do jeho práce můžeme zařadit například legendární formulové závody Grand Prix Circuit. Accolade se zařadilo mezi historicky nejdůležitější herní studia v motoristickém žánru na Amize, ZX Spectru, C64 a PC.