"Ze Superhot VR se vám podlomí kolena"
Nebývale originální akce Superhot si pozornost hráčů získala nejen minimalistických výtvarným ztvárněním, ale zejména základním herním mechanismem –čas běží jen v případě, že se pohybujete i vy. Za svůj inovativní přístup si Superhot v recenzích vysloužil veskrze kladná hodnocení. Běžné monitory už mu zjevně nestačí, nyní se chystá do virtuální reality.
Vývojáři ze studia Superhot Team o Superhot VR hovoří jako o zcela nové hře. Je tvořena speciálně pro Oculus Rift a jeho Touch ovladače, které mají na trh přijít 6. prosince. V normální hře jste se mohli pohybovat volně, tady budete odkázáni na pouhé úkroky stranou. To ale podle vývojářů nic nemění na tom, že Superhot VR bude nabitý adrenalinovou akcí. Hráči, kteří si již hru mohli vyzkoušet, hovoří o neuvěřitelně plynulém a intuitivním zážitku.
Herní mechanismy se nijak neliší, můžete pořád sbírat věci z prostředí, házet je po svých nepřátelích, omračovat je a odzbrojovat. Mezi jednotlivými scénami vás hra teleportuje po prostředí a vývojáři tvrdí, že se stále budete pohybovat v též fyzické oblasti. Můžete si tedy z bodu A klidně hodit pistoli do bodu B, kam vás hra přesune. Chybět nebudou ani situace, kdy vám na hlavu bude mířit hned několik nepřátel s očekáváním vašeho sebemenšího pohybu. I z takové šlamastyky se ale s dostatečnou obratností můžete dostat.
Vývojáři hovoří o tom, že původně chtěli použít některé úrovně z původní hry, nakonec se však raději rozhodli pro vytvoření zbrusu nových. Odůvodňují to tím, že mezi FPS hrou na běžné obrazovce a ve VR je veliký rozdíl, zejména v tom, že například chodby v tradičních hrách se dělají velké, aby hráč neměl pocit klaustrofobie. Ve VR pak ale vše působí extrémně obřím dojmem.
Největším problémem je přirozeně vybalancovat hráčův hitbox. Tím je momentálně trup, který zařízení Oculus Rift ale nijak nesleduje. Tracking je zajištěn pouze pro ruce s ovladači a hlavu s přilbou. Hráči si prý často na tento fakt nemohou podvědomě zvyknout a při testování dochází k poměrně kuriózním pohybovým kreacím. Autoři hry na tomto prvku nadále pracují a uznávají, že je těžké nekrčit kolena, když vám někdo střílí brokovnicí na hlavu. Ohlasy jsou zatím veskrze pozitivní a nezbývá než hře popřát co nejširší publikum.