Zdrojový kód pro Fallout nakonec není ztracen
Tim Cain, hlavní vývojář původního Falloutu, nedávno veřejně litoval ztráty raných vývojových materiálů. Nakonec se však ukázalo, že zdrojový kód není navždy ztracen.
- Zdrojový kód pro Fallout 1 a 2 byl považován za ztracený
- Spoluzakladatelka společnosti Interplay kódy vlastní
- Rebecca Heineman se chce domluvit s Bethesdou
Rebecca Heineman, spoluzakladatelka Interplaye a zkušená programátorka prozradila serveru VideoGamer, že si osobně uchovala kopie zdrojových kódů Falloutu 1 i Falloutu 2. Nešlo přitom o náhodu, ale o cílenou strategii, která začala už v roce 1993, kdy připravovala výroční CD kompilaci her Interplaye.
Od té chvíle začala Heineman systematicky archivovat veškeré kódy všech her, na kterých pracovala – a to nejen z Interplaye, ale i z pozdější MacPlay (původně divize Interplaye), kde vznikaly porty pro Mac. „Dala jsem si za úkol všechno screenshotovat a vypalovat na CD,“ říká. „Když jsem v roce 1995 odcházela, měla jsem kopie všech her. Bez výjimek.“
Tvůrce Falloutu: Nařídili mi smazat zdrojový kód
Jeden z tvůrců Falloutu promluvil o nařízení smazat zdrojový kód hry.
Heineman už dříve zveřejnila zdrojový kód 3DO verze Doomu na GitHubu. Jak sama říká: „Ten kód jsem psala já, takže jsem si dala svolení. id Software souhlasil. Fallout ale patří Bethesdě, tak jsem je zatím nekontaktovala. Jsou na mém seznamu.“