Zájem o Call of Duty padá, stejně tak strmě padají příjmy Activision Blizzard. Letošní díl Call of Duty má přinést "přelomové inovace"
Activision Blizzard zveřejnilo své finanční výsledky za první kvartál roku 2022 a bohužel pro studio nejsou úplně pozitivní. Oproti minulému kvartálu i roku je vidět znatelný propad, přičemž studio pro to podává hned několik vysvětlení.
- Dle nové finanční zprávy vydavatele Activision Blizzard se vydavateli moc nedařilo
- Za poslední kvartál spadly příjmy i zisk o desítky procent
- Může za to snížený zájem o Call of Duty
Ale nejdříve k výsledkům. Příjmy vydavatele oproti loňskému roku klesly o 22 % na 1,77 miliard dolarů, zisk spadl o 36 % na 395 milionů dolarů. Tento propad je znatelný především kvůli velkému opadnutí zájmu o Call of Duty. Série měla aktivních 100 milionů hráčů, což je vůči prvnímu kvartálu minulého roku propad o třetinu. Vedení tento pád hází na špatné prodeje Call of Duty: Vanguard a klesající zájem o Warzone.
Ale blýská se na lepší časy. Dle finanční zprávy je letošní Call of Duty, které naváže na první přepracovaný díl Modern Warfare, vůbec nejpokročilejší díl v historii. Zároveň se pracuje na úplně novém Warzone, které se tvoří úplně od základů znovu a přinese „přelomové inovace.“
I příjmy Blizzardu klesly za poslední kvartál o 43 procent na 274 milionů dolarů, i zde ale studio chystá nová oznámení okolo Diablo Immortal, Warcraft mobilní hry i expanzi do World of Warcraft. Největším tahákem je klasicky King, kterému naopak příjmy vzrostly o 12 % na 682 milionů dolarů, přičemž Candy Crush zaznamenal dvouciferný meziroční růst.