z-battle-lord-je-king-s-bounty-termin-vydani
Novinka Z Battle Lord je King's Bounty - termín vydání

Z Battle Lord je King's Bounty - termín vydání

sleepless.

sleepless.

Reklama

Poněkud neočekávaně dnes společnost 1C přinesla hned dvě novinky týkající se žánrového mixu tahové strategie, RPG a adventure Battle Lord od týmu Katauri Interactive. První informace se týká samotného názvu hry, který byl z Battle Lord změněn na nevýrazný King's Bounty: The Legend. Je to však rozhodnutí tvůrčího týmu, nebo spíše vydavatele, s nímž se nedá nic dělat. No a ta druhá informace, ta se týká termínu vydání hry, který byl stanoven až na 4. kvartál tohoto roku, což také není zrovna pozitivní zpráva. Naštěstí se tvůrci nerozhodli spolu s názvem měnit i koncept hry, za což jsme jim nesmírně vděční.

Pořád tedy platí, že je King's Bounty: The Legend kombinace realtime adventuření v krásně zpracovaném fantasy světě a tahových soubojů na malých mapkách potažených sítí hexů. Příběh hry se dá označit za tradiční fantasy pohádku s ďábelskými mágy, moudrým králem, nebojácnými rytíři a krásnými ženami, v jehož rámci bude hrdina, nebo hrdinka bojovat proti řadě nepřátel za záchranu světa.

Hra je striktně rozdělena na dvě části. V té první se hráč normálně pohybuje po (plně zoomovatelném) herním světě bez jakýchkoli omezení. Objevuje nové lokace, nachází tajná místa, poklady, studny, komunikuje  s ostatními postavami, nakupuje vybavení a tak podobně. Zkrátka prozkoumává herní svět. To všechno v reálném čase a ne na tahy jako v HoMaM sérii.

Druhou částí jsou souboje, které probíhají tradičně na tahy. Právě v nich hráč využije svoji mini-armádu složenou z celé řad fantasy bytostí i lidských bojovníků s různými dovednostmi a schopnostmi, které se jim samozřejmě v průběhu hry vylepšují. To ostatně platí i pro hlavní postavu, kterou má hráč k dispozici jenom jednu. Na začátku je třeba hlavnímu hrdinovi zvolit povolání (mág , paladin, ranger a podobně), podle něhož jsou pak hráči v průběhu hry zpřístupňovány specifické schopnosti a dovednosti, které může používat až ve chvíli, kdy má k dispozici dostatek zkušenostních bodů a je na požadovaném levelu.

Za zmínku stojí fakt, že nepřátelé jsou vždycky vidět a hráč se jim tudíž může v případě potřeby vyhnout. Rozhodně je však nemůže ignorovat úplně, protože by nezískával zkušenosti z boje a nemohl by vylepšovat nejenom vlastnosti svojí postavy, ale i vlastnosti příslušníků vlastní armády. Originálních prvků v King's Bounty: The Legend evidentně mnoho není a nebýt realtime pohybu po mapě tak by člověk řekl, že jde prostě jen o nádherně vypadající kopírku HoMaM.

Něco málo nových prvků by se však přeci jenom našlo. Za prvé je to tzv. Rage Magic systém umožňující jednou za bitvu vyvolat silnější kouzlo a pak je to systém pokladů. V rámci něj jsou některé truhly k dispozici v adventurním módu, ale většinu z pokladů musí hráč získat během soubojů. Poklady v bitvách mají podobu truhel, které jsou pohozeny na různých místech a hráč se k nim musí dostat než bitva skončí. To do soubojů přináší ještě jeden strategický element navíc. Hráč se bude muset často rozhodovat jestli se hned vrhne na soupeře, nebo to riskne a nejdříve si zkusí zajistit poklad.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama